رزمایش روسیه در سواحل سوریه همزمان با نشست ناتو و سفر نتانیاهو به مسکو

رزمایش روسیه در سواحل سوریه همزمان با نشست ناتو و سفر نتانیاهو به مسکو
يکشنبه 17 تير 1397 - 18:35

نیروی دریایی روسیه قرار است در تاریخ بیستم و بیست و یکم تیرماه رزمایشی موشکی در سواحل سوریه برگزار کند که به همین منظور، سواحل سوریه تا قبرس به روی ترددهای دریایی و هوایی بسته خواهد بود.

العالم _ سوریه

نیروی دریایی روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که رزمایش موشکی ارتش روسیه در سواحل سوریه از روز ۱۱ جولای (بیستم تیرماه) آغاز می‌شود.

بنا بر گزارش «دبکافایل»، ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه اطلاعیه‌ای صادر کرده که بر اساس آن، منطقه حد فاصل سواحل سوریه تا قبرس در روزهای ۱۱ و ۱۲ جولای (۲۰ و ۲۱ تیر)، ۱۸ و ۱۹ جولای (۲۷ و ۲۸ تیر) و همچنین در روزهای ۲۵ و ۲۶ جولای (۳ و ۴ مردادماه) منطقه ممنوعه چه به لحاظ ترافیک هوایی و چه برای کشتیرانی اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، رزمایش موشک‌های کروز «کالیبر-ان کی» با استفاده از ۱۰ ناو جنگی متعلق به نیروهای ضربت دریای مدیترانه نیروی دریایی روسیه انجام می‌شود.

منابع نظامی «دبکافایل» مدعی شده‌اند که روس‌ها عمدا تاریخ برگزاری این رزمایش را همزمان با نشست این هفته دو روزه ناتو در بروکسل اعلام کرده‌اند. در این روزها آسمان و سواحل سوریه به روی ترافیک عادی این منطقه بسته شده و این امر دقیقا ۴ روز قبل از دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در هلسینکی فنلاند در تاریخ ۱۶ جولای اتفاق می‌افتد؛ نشستی که بحران سوریه یکی از محورهای اصلی آن خواهد بود.

بر اساس گزارش دبکافایل، علاوه بر این، از نیمه دوم ماه جولای که آغاز آن از یازدهمین روز این ماه خواهد بود، و قرار است در این زمان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دیدار پوتین در مسکو برود، تردد جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز سوریه بسیار دشوار خواهد بود.

بنا بر این گزارش، فرماندهی نیروی دریایی آمریکا نیز به ناوگان هواپیمابر «هری ترومن» و نیروهای عملیاتی همراه آن دستور داده تا پس از رزمایش مشترک با نیروی هوایی نیوری دریایی فرانسه، از دریای مدیترانه خارج شده و به سمت اقیانوس اطلس حرکت کنند. از امروز یکشنبه ۸ جولای (۱۷ تیرماه) هیچ ناو آمریکایی نمی‌تواند در حدفاصل سواحل سوریه و قبرس تردد داشته باشد و جنگنده‌های آمریکا تنها از طریق عراق یا خلیج فارس می‌توانند وارد سوریه شوند.

دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد او روز چهارشنبه ۱۱ جولای (۲۰ تیرماه) در مسکو با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه دیدار خواهد کرد. 

سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قبل از دیداری که قرار است ولادیمیر پوتین با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در هلسینکی، پایتخت فنلاند داشته باشد، انجام خواهد شد. انتظار می‌رود پوتین و نتانیاهو درباره تحولات سوریه و مسائل دیگر گفت‌وگو کنند. 

رژیم صهیونیستی از پیشرفت‌های ارتش سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی نگران است. دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند.

ارتش سوریه همچنین تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.

پربیننده ترین خبرها