راه جدید مدیریت بحران در اجلاس تهران

راه جدید مدیریت بحران در اجلاس تهران
شنبه 11 شهريور 1391 - 13:20

استاد علوم سياسي دانشگاه بغداد با اشاره به اينکه در اجلاس سران غير متعهدها در تهران نظريه اي جديد قدرن بر اساس خواست و اراده ملت هاي آزاد شکل گرفت، ابراز اميدواري کرد اين رويکرد جديد، راه حلي براي مديريت بحران هاي جهاني را فراهم کند.

 حازم الشمري" روز شنبه در بغداد در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: تفکر راهبردی غرب بر اساس نظریه "قدرت" حاصل از  نظامی گری است؛ اما قدرت در مفهوم روابط بين الملل به خواسته هاي ملت هاي آزاد اطلاق می شود که زمينه را برای محيطي امن و دور از جنگ فراهم مي كند، اين رويكرد جديد به قدرت در نشست سران جنبش غيرمتعهدها در تهران جلوه گر شد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه بغداد با اشاره به اینکه این دیدگاه جدید می تواند بر اساس حقوق ملت ها، طرح جدیدی برای مدیریت بحران ارائه كند، افزود: بحران هایي در منطقه وجود دارد که ناشي از طرح هاي خارجي است و در نشست سران جنبش غير متعهدها در تهران مصوباتي تصويب شد که تاكيد می كند ملت ها، اصل و اساس هستند و اراده سياسي آنان به جای طرح هاي رژيم صهيونيستي و آمريكا اصل و مبنای مديريت جديد جهانی مي شود.

الشمري با تاکید بر اینکه قدرت امروزه در رويكرد سياسي و تصمیم گیری متحد كشورهاي جهان سوم نهفته است، گفت : كشورهايي كه در نشست تهران حضور يافتند بر حق ايران در برخورداري از فن آوري مسالمت آميز هسته اي تاكيد كردند و مخالفت خود را با سياست غرب، آمریکا و رژيم صهيونيستي در منزوی کردن ایران اعلام کردند.

وي با ذکر اینکه ایران توانست با در مرکز توجه قرار دادن خود در صحنه توجهات سیاسی به موفقیت دست یابد، افزود: اين اجلاس حاوی پيامي آشكار بود مبني براينكه جهان امروز ديگر جهان استكبار غرب و رژيم صهيونيستي نيست، بلكه جهان اراده آزاد ملت هاي جهان است.


كارشناس مسائل راهبردي عراقي حضور مقامات ارشد جامعه جهانی در نشست تهران را سيلي محكمي به خواسته هاي رژيم صهيونيستي و غرب دانست و افزود:جامعه بين الملل تصميمي صادقانه و واقعي براي بازسازي ساختار ظالمانه سازمان ملل دارد و مي خواهد كه نداي استقلال و مشاركت سياسي و مبارزه با ظلم و ستم از ملت ها به ويژه ملت فلسطين در این سازمان سر داده شود".
1-11:34



پربیننده ترین خبرها