در پی بی‌اعتمادی آمریکا به صهیونیست‌ها:

کاهش سطح مشارکت آمریکا در رزمایش با رژیم صهیونیستی

کاهش سطح مشارکت آمریکا در رزمایش با رژیم صهیونیستی
شنبه 11 شهريور 1391 - 14:21

آمريکا به علت بي‌اعتمادي به رژيم صهيونيستي و تشديد اختلاف‌ها بين آن‌ها سطح مشارکت نيروهايش را در رزمايش نظامي مشترک با رژيم صهيونيستي کاهش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد در رزمایش نظامی مشترک که اجرای آن تا فصل پاییز به تعویق افتاده است، در مقایسه با آنچه گمانه‌زنی می‌شد در سطح پایین شرکت خواهد کرد.


نشریه آمریکایی «تایم» روز جمعه نوشت: در ابتدا قرار بود حدود پنج هزار نظامی آمریکایی در این تمرین شرکت کنند، اما این رقم به بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر کاهش یافته است.


یکی از مقام‌های آمریکایی که خواست نامش فاش نشود از اظهار نظر در مورد اینکه چه تعداد نظامی آمریکایی در این تمرین شرکت خواهند کرد خودداری کرد، اما گفت رقم‌هایی که در این گزارش بدان اشاره شده نادرست است و تغییر در اندازه این تمرین بسیار کمتر از مقداری است که بدان اشاره شده است.


یکی از مقام‌های وزارت دفاع اسرائیل نیز که خواست نامش فاش نشود در این باره اعلام کرد: «این تمرین در سطح کوچک‌تری برگزار خواهد شد و این تغییر در چارچوب مقتضایت آن صورت می‌گیرد.»


وی گفت: «این تمرین در ابتدا قرار بود در ماه می برگزار شود، اما چندی پیش مقام‌های وزارت دفاع اسرائیل از آمریکا خواستند زمان اجرای آن تا پائیز به تعویق بیفتد.»


وی گفت: «آمریکا با پرسنل نظامی و تجهیزات کمتری به نسبت آنچه در ابتدا پیش بینی شده بود در این تمرین شرکت خواهد کرد.»


به گفته این مقام نظامی اسرائیلی «این تغییر را نشانه واضح وجود بی‌اعتمادی آمریکا [به اسرائیل است].»

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها