القاعده در جنوب یمن چه می‌کند

القاعده در جنوب یمن چه می‌کند
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 17:05

عدن ( العالم ) – يکي از رهبران جنبش جنوبي يمن دليل اعزام عناصر القاده به اين منطقه را سرکوب اين جنبش دانست و تأکيد کرد، تجاوز آمريکا و عربستان سعودي به حريم هوايي و خاک و آبهاي منطقه اي جنوب يمن همچنان ادامه دارد.

"حسین زید بن یحیی" روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: این تجاوزها به دلیل بی توجهی پایتخت به اراضی و حریم هوایی و زمینی مناطق جنوبی یمن است، که به هدف نابودی این منطقه صورت می گیرد.

بن یحیی با اشاره به عملیات القاعده در جنوب یمن، ادامه داد: القاعده توسط رژیم سابق یمن ایجاد شده و از سوی رژیم کنونی حمایت می شود .. عبدالله صالح دیکتاتور مخلوع با کمک سلفیهای وهابی که تحت عنوان "تجمع یمنی برای اصلاح" فعالیت می کنند، عناصر القاعده را برای خرابکاری و قتل شهروندان به جنوب یمن فرستادند.

وی افزود: آمریکایی ها و سعودی ها به هدف رهایی از دست القاعده، عناصر این گروه را برای جنگ به جنوب یمن فرستاده اند.

بن یحیی تأکید کرد: از سوی دیگر عناصر مسلح القاعده در ابین، از مرزهای زمینی به عربستان و اردن اعزام شدند تا برای جنگ با ارتش سوریه به این کشور بروند و در مقابل پول دست به اقدامات تروریستی بزنند.

بن یحیی گفت: هواپیماهای آمریکا به بهانه وجود عناصر مسلح القاعده جنوب یمن را بمباران می کنند، درحالیکه بیشتر قربانیان این حملات از شهروندان هستند؛ این حملات توطئه ای از سوی عربستان و آمریکا برای ضربه زدن به جنبش جنوب است.

tt-3-16:53



پربیننده ترین خبرها