واعظی: تغییرات در کابینه در دست بررسی است/۸ تماس ترامپ برای ملاقات با روحانی

واعظی: تغییرات در کابینه در دست بررسی است/۸ تماس ترامپ برای ملاقات با روحانی
چهارشنبه 27 تير 1397 - 15:05

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت:‌ در سفر سال پیش حسن روحانی به نیویورک، ترامپ ۸ بار درخواست گفت‌وگو و ملاقات با رئیس‌جمهور را از تیم ایرانی کرده بود.

محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درپاسخ به سؤالی درباره تغییرات کابینه اظهارداشت: امروز با شرایط جدیدی مواجه هستیم که بعد از خروج آمریکا از برجام و برخی تحریم‌ها‌ی به وجود آمده و مهم‌تر از آن جنگ روانی که به ملت ایران تحمیل می‌شود. رئیس جمهوری در حال بررسی اسامی مختلف هستند تا در فرصت مناسب برخی تغییرات انجام شود.

وی افزود: نیازمند آن هستیم اعضای کابینه با شرایط جدید وضعیت را تنظیم کنند؛ رئیس‌جمهور برخی از اعضای کابینه را که در شرایط عادی انتخاب کردند بررسی می‌کنند تا برخی از تغییرات انجام شود.  اسامی و تعداد تغییرات در دولت را شخص آقای رئیس جمهور اعلام خواهد کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا تغییر در تیم اقتصادی دولت خواهد بود، گفت: تغییر در تیم اقتصادی هم خواهد بود.

واعظی همچنین بیان داشت: در سفر سال پیش حسن روحانی به نیویورک، ترامپ 8 بار درخواست گفت‌وگو و ملاقات با رئیس‌جمهور را از تیم ایرانی کرده بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا دولت برنامه ای برای برون رفت از وضعیت فعلی دارد یا نه، گفت: گروهی با محوریت سازمان برنامه و بودجه به دستور رئیس جمهور سه نقشه راه را برای عبور از وضعیت فعلی آن هم پیش از آنکه ترامپ به شکل رسمی اعلام کند که از برجام خارج می شود، در نظر گرفتند که به تدریج مطرح خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به نامه ای که به امضای محسن رضایی درباره FATF منشر شده بود گفت: نامه ای که آقای محسن رضایی امضا کرده را ما بررسی کردیم و بخش هایی از آن ربطی به مجمع تشخیص ندارد و به شورای عالی امنیت ملی مربوط می شود که در هر حال به نظرم کار عجولانه ای صورت گرفته، ولی در هر نهایت پاسخ به این نامه نیز از سوی آقای روحانی اعلام خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره جلسه اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری و فضاسازی درباره این جلسه گفت: قبل از اینکه جلسه تشکیل شود فضاسازی شد. خبری که دفتر مقام معظم رهبری منتشر کرد، کاملا مثبت و محتوای جلسه هم بسیار خوب بود. جلسه ای بسیار صمیمی بود و همه اعضای دولت بعد از جلسه گفتند انرژی مضاعف گرفتیم که با تمام وجود برای نظام و کشور کار کنیم. 

واعظی افزود:کسانی که این حرف ها را می زنند هنوز نمی دانند که جنگ اقتصادی شروع شده و فشارهای آمریکا وجود دارد و متاسفانه هنوز دنبال تسویه حساب هستند. 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: بالاخره انتخاباتی انجام شده و نتیجه انتخابات چیز دیگری در آمده است باید این حرفها را تمام کنند و مشکلات مردم حل شود.این ها همیشه دنبال این هستند که مردم و افکارعمومی را به حاشیه ببرند.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اختلاف نظرهای حزب کارگزاران و حزب اعتدال و توسعه و سهم خواهی از دولت از سوی این دو حزب گفت: بحث سهم خواهی در این دولت هیچ وقت مطرح نبوده و نیست . کسانی که این حرف ها را می زنند هیچ شناختی از روحیه آقای رئیس جمهور ندارند.

واعظی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم شخصا بر اساس آنچه در مبارزات انتخاباتی به مردم تعهد کرده تصمیم گرفتند و الان هم که بررسی می کنند اصلا به هیچ وجه این گونه ملاحظات را ندارند.

پربیننده ترین خبرها