90 درصد ماموریت ارتش سوریه در جنوب انجام شده است

90 درصد ماموریت ارتش سوریه در جنوب انجام شده است
چهارشنبه 27 تير 1397 - 15:24

ارتش سوریه با تسلط بر شهرها و روستاها و مهم ترین ارتفاعات راهبردی جنوب سوریه 90 درصد ماموریت خود را در آزادی جنوب به انجام رسانده و به ریشه کنی کامل تروریسم نزدیک شده است.

العالم - سوریه

ارتش سوریه با تسلط بر مهم‌ترین ارتفاعات راهبردی در جنوب سوریه، در سایه فروپاشی سریع صفوف تروریست‌ها در برابر حملات، بزودی بر مابقی عناصر تروریست در جنوب، چیره می‌شود.

ارتش سوریه بیش از ۹۰ درصد از ماموریت خود را در جنوب سوریه به پایان رسانده و حالا منتظر است که باقیمانده عناصر مسلح در این منطقه خود را تسلیم کنند یا به عملیات نظامی برای ریشه‌کنی کامل تروریسم ادامه دهد.

منابعی میدانی در گفت وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) تایید کردند، ارتش سوریه دیروز روستای «عقربا» و ارتفاع مشرف بر آن در جنوب غرب ریف درعا و روستای «العالیه» در غرب شهر جاسم در حومه شمال غربی ریف درعا و ارتفاع «المحیص» در حومه شمال غرب درعا را تحت تسلط خود گرفت و بر اساس یک توافق آشتی هم وارد شهرک نمر در حومه شمال غربی درعا شد.

این منابع افزودند: جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع افراد مسلح در تل الجابیه و مواضع داعش در شهرک تسیل و منطقه الشیخ سعد را هدف گرفتند.

منابع معارض هم اعتراف کردند که ارتش سوریه تسلط خود را بر مثلث مرگ از سمت درعا تکمیل کرد و با این حساب ۹۱ درصد از مساحت درعا را در کنترل خود گرفته و تنها شهر «نوی» در دست افراد مسلح است و ۷.۲ درصد از این استان هم در اشغال «جیش خالد بن الولید»، گروه تروریستی همپیمان داعش باقیمانده است.

در همین حال مردم در شهرک‌های الحراک، الصوره و علما در حمایت از بشار اسد و ارتش سوریه تجمع کردند و پرچم جمهوری عربی سوریه هم در میدان اصلی شهر بصری الشام در حومه شرقی دعا به نشانه تخلیه آن از تروریسم برافراشته شد.

یگان‌های دیگری از ارتش سوریه هم با تکمیل عملیات نظامی دامنه مناطق تحت سیطره خود را وسیع‌تر کرده و روستای المال و ارتفاعات پیرامون آن را از وجود تروریست‌ها پاکسازی و آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، تسلط ارتش سوریه بر ارتفاعات الحاره و المل به یگان‌های ارتش سوریه فرصت تسلط آتش باری بر مابقی مناطق حضور تروریست‌ها در روستاها و شهرک‌های مستقر در مرزهای اداری بین استان‌های درعا و قنیطره می‌دهد.

به این ترتیب گروه‌های تروریستی در منگنه ارتش سوریه قرار گرفته و با فروپاشی صفوفشان مجبورند تسلیم شوند یا با عملیات نظامی ریشه آنها نابود خواهد شد.

در قنیطره نیز جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها در کوم الباشا در حومه قنیطره را در هم کوبید و پایگاه‌های آنها در شهرک نبع الصخر را با چند حمله هوایی هدف گرفت.

در همین حال اهالی شهرک قرقس با برپایی تظاهرات خواهان ورود ارتش سوریه به این روستا شدند.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند، شهرک‌ها و روستاهایی که پرچم جمهوری عربی سوریه در آنجا برافراشته شده و حمایت خود را از دولت سوریه اعلام و خواهان ورود ارتش به حومه قنیطره شدند، شامل غدیر البستان، سویسة، الهجة، زبیدة شرقی و زبیدة غربی، القصیبة، عین التینة و  الدوایة الکبیرة است.

پربیننده ترین خبرها