سرپرست وزارت خارجه فلسطین در غزه:

فلسطین باید مساله اول اعراب و جهان اسلام باشد

 فلسطین باید مساله اول اعراب و جهان اسلام باشد
جمعه 17 شهريور 1391 - 16:19

سرپرست وزارت امور خارجه فلسطين در غزه، همكاري در چارچوب راهبردي نو در سايه تحولات منطقه و كشورهاي عربي به منظور واداشتن آمريكا به تغيير مواضع خود در قبال مساله فلسطين را خواستار شد.

"غازي حمد" پنج شنبه شب در برنامه "مع الحدث" از شبكه خبري العالم گفت: شواهد و دلايل متعددي وجود دارد كه ثابت مي‌كند بدون اين كه فلسطيني‌ها موشكي به اراضي اشغالي شليك كرده باشند، رژيم صهيونيستي به اراضي فلسطيني حمله مي كند. بارها در اين مجال نامه هايي به سازمان ملل و شماري از كشورها ارسال كرديم و ثابت شد كه رژيم صهيونيستي بدون هيچ توجيهي به مناطق فلسطيني تجاوز مي كند.

 

وي افزود: حتي اگر موشكي از سوي فلسطين شليك شود، اين مساله دليل نمي‌شود كه رژيم صهيونيستي به طور عمدي و ويژه اقدام به ترور غير نظاميان كرده و عمليات گسترده نظامي را در دستور كار قرار داده و شهروندان عادي را بكشد. در وقايع اخير، اكثر كساني كه در حملات رژيم صهيونيستي كشته شدند، غيرنظامي بودند.

 

حمد تاكيد كرد: كابينه و ارتش رژيم صهيونيستي تقريبا هر روز تهديد مي كنند كه حمله‌اي گسترده به باريكه غزه و كشتار شهروندان را در دستور كار قرار مي دهند. آنها همچنين از هر مساله ناچيزي براي حمله به مردم غزه و كشتار شهروندان سوء استفاده مي كنند.

 

سرپرست وزارت خارجه فلسطين در غزه در ادامه خاطر نشان كرد: هدف از اين تجاوزات مستمر تلاش براي شكست ناپذير جلوه دادن رژيم صهيونيستي و بازي كردن نقش ارتش هميشه پيروز است اما تجربه ثابت كرده است كه ارتش اين رژيم قادر به حمله به ايران نيست و ديگر حتي نمي‌تواند حمله گسترده به غزه را تكرار كند و از آن گذشته قادر به بازگشت به جنوب لبنان نيست. به طور كلي ثابت شده است كه رژيم صهيونيستي ديگر قادر نيست مقاومت را در غزه يا جنوب لبنان متوقف كند.

 

وي با بیان با بیان اينكه باريكه غزه از نظر جغرافيايي و نظامي منطقه‌اي كوچك و محدود به شمار مي رود، وجود مقاومت پايدار در آن سبب شده است كه اين رژيم همچنان از اين منطقه بيمناك باشد، با تاكيد بر اينكه حفظ امنيت و برتري نظامي اسرائيل در منطقه از اولويت‌هاي بي چون و چراي راهبردهاي باراك اوباما و دولت آمريكاست، گفت: اين به آن معني است كه آمريكا نه تنها به مواضع عربي و اسلامي بلكه حتي به حق ملت فلسطين هيچ اهميتي نخواهد داد.

 

وي سپس خطاب به تشكيلات خودگردان خاطر نشان كرد: تشكيلات خودگردان بايد چشم خود را باز كند و بداند كه آمريكا به هيچ وجه نمي‌تواند اقدام مفيدي در جهت منافع مساله فلسطين ارائه كند.

 

سرپرست وزارت خارجه فلسطين در غزه سپس با اشاره به اين كه در حال حاضر قدرتي جديد در حال شكل گيري در منطقه است، بيان كرد: با توجه به شكل گيري مواضع جديد در كشورهاي عربي و روي كار آمدن دولت هاي دمكرات و بروز انقلاب‌ها در كشورهاي عربي، ضروري است كه راهبردي جديد در منطقه شكل بگيرد كه بتواند جايگاه و مواضع آمريكا در منطقه را تضعيف كند.

 

وي افزود: عرب‌ها بايد انگيزه‌اي اساسي را در دستور كار قرار دهند و آن فلسطين است. مساله فلسطين بايد مساله اصلي جهان عرب و جهان اسلام باشد. تحقق چنين دغدغه‌اي نيازمند تلاش و موضع گيري قوي فلسطيني‌ها و عرب‌ها براي بازگرداندن مساله فلسطين به جايگاه سابق خود در دستور كار برنامه هاي كشورهاي عربي و اسلامي است.

 

سرپرست وزارت خارجه فلسطين در غزه تاكيد كرد : مساله فلسطين در ميان ملت‌هاي عربي حضوري فعال دارد و فقط نيازمند ساماندهي است. بايد براي آراستن صفوف كشورهاي عربي و اسلامي در برابر اشغالگران اسرائيلي فعاليت هايي تاثيرگذار صورت گيرد.

 

غازي حمد در پايان تصريح كرد: بايد براي پايان دادن به دو دستگي فلسطيني تلاش كنيم و با كشورهاي عربي به زبان يك ملت صحبت كنيم زيرا دودستگي سبب پراكنده شدن مواضع كشورهاي عربي شده است.

 

09/06           22:42         

26

پربیننده ترین خبرها