مسکو در تدارک دیدار وزرای خارجه آمریکا و روسیه است

مسکو در تدارک دیدار وزرای خارجه آمریکا و روسیه است
شنبه 6 مرداد 1397 - 14:15

مسکو - ایرنا - معاون وزیرخارجه روسیه اعلام کرد که این وزارتخانه در حال تدارک مقدمات دیدار رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور با همتای آمریکایی خود است.

العالم - آمریکا

به گزارش تاس، سرگئی ریابکوف به خبرنگاران گفت: وزارت خارجه روسیه گزینه هایی را برای دیدار سرگئی لاوروف و مایک پمپئو وزیران خارجه روسیه وآمریکا در (حاشیه) نشست های بین المللی بررسی می کند هرچند در شرایط کنونی یافتن جای خالی در برنامه های کاری وزرای خارجه دو کشور دشوار است. 

وی با بیان اینکه موضوع سفر وزیر خارجه آمریکا به روسیه هنوز مطرح نشده است، اظهار کرد: اکنون امکان دیدار لاوروف و پمپئو در نشست های بین المللی را بررسی می کنیم. 

وزیران خارجه روسیه و آمریکا آخرین بار روز 22تیرماه در حاشیه اجلاس سران دو کشور در هلسینکی پایتخت فنلاند با یکدیگر دیدار کردند. 

روابط روسیه و آمریکا از سال 2014 و پس از برگزاری همه پرسی در کریمه و الحاق آن به خاک روسیه رو به سردی گذاشت به طوری که آمریکا به کمک متحدان غربی تحریم های سنگین و پیاپی علیه مسکو به اجرا گذاشت. 

تداوم اختلاف ها در دوسال گذشته روابط دیپلماتیک دو کشور را به پایین ترین سطح تنزل داده است و دو طرف دو کنسولگری یکدیگر را تعطیل و حدود 60 دیپلمات یکدیگر را اخراج کرده اند. 

این رابطه اخیرا با دیدار روسای جمهوری دو کشور در هلسینکی رو به بهبودی گذاشته، در حالیکه برخی نمایندگان کنگره آمریکا تهدید کرده اند که در مقابل این اقدام مقاومت می کنند.

پربیننده ترین خبرها