آمریکا نیروهایش را از کره جنوبی خارج نمی کند

آمریکا نیروهایش را از کره جنوبی خارج نمی کند
شنبه 6 مرداد 1397 - 14:22

آمریکا اعلام کرد به هیچوجه حاضر نیست نیروهای نظامی خود را از شبه جزیره کره و کره جنوبی خارج کند.

العالم - آسیا

به گزارش تارنمای روزنامه هرالد کره جنوبی روز شنبه گزارش داد مجلس نمایندگان آمریکا در حین تصویب بودجه 716 میلیارد دلاری سال مالی 2019 میلادی، کاهش نیروهای نظامی آمریکا و خروج آنها از کره جنوبی را ممنوع کرده است.

این روزنامه می نویسد: لایحه ممنوعیت خروج نیروهای نظامی آمریکا از منطقه باید ابتدا به تصویب مجلس برسد بعد رییس جمهوری آمریکا آن را امضا کند تا به قانون تبدیل شود.

در این لایحه آمده است: آمریکا 28 هزار و 500 نیروی نظامی در کره جنوبی دارد که مصالح امنیتی ایجاب می کند در این کشور باقی بمانند.

نشریه کره ای افزوده است: آمریکا مرتبط ساختن حضور نیروهای نظامی این کشور در کره جنوبی با خلع سلاح هسته ای کره شمالی را نادرست می داند و حاضر نیست دست به چنین کاری بزند.

پیش از این کنگره آمریکا اعلام کرده بود هرگونه کاهش نیروهای نظامی به زیر 22 هزار نفر در کره جنوبی باید به آگاهی وزیر دفاع و نهادهای ذی ربط برسد و کسی حق چنین اقدامی در شرایط فعلی را ندارد.

جلوگیری از خروج نظامیان آمریکایی از کره جنوبی در واقع مانعی بر سر راه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا است که قصد دارد پس از خلع سلاح هسته ای و با بهبود روابط با کره شمالی این نیروها را از کره جنوبی خارج کند.

مقام های دفاعی و نظامی کره جنوبی و آمریکا روز پنجشنبه نیز در نشستی در سئول بار دیگر اعلام کردند که نظامیان دوکشور همچنان به همکاری نزدیک ادامه خواهند داد در این نشست اعلام شد که تحریم ها و فشارهای کره شمالی تا زمانی که این کشور به طور کلی از لحاظ نظامی غیراتمی شود، برداشته نخواهد شد.

مقام های آمریکایی در روزهای اخیر از پیشرفت نکردن در مسیر خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره ابراز نگرانی کرده و در تلاشند بار دیگر جنگ روانی و فشار اقتصادی و نظامی را بر کره شمالی تشدید کنند.


در تحولی دیگر روز گذشته یک هواپیمای ترابری آمریکا به کره شمالی اعزام شد و 50 محموله از بقایای سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ کره در سال های 1950 تا 1953 میلادی را از پیونگ یانگ تحویل گرفت.

پربیننده ترین خبرها