نارضایتی مردم ترکیه از دولت "اردوغان"

نارضایتی مردم ترکیه از دولت
دوشنبه 20 شهريور 1391 - 09:18

سياست‌هاي داخلي و خارجي دولت "عدالت و توسعه" باعث افزايش نارضايتي مردم ترکيه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "واشنگتن پست" نوشت؛ با وجود خطراتي كه به علت عملکرد رجب طيب اردوغان دولت تركيه را تهديد مي كند، مقامات این كشور همچنان بر ادامه سياست هايشان در زمينه بحران سوريه تأكيد دارند.

بر اساس این گزارش، نظرسنجي ها حاکی است، محبوبيت اردوغان به شدت كاهش يافته، و مردم تركيه مانند گذشته از دولت كشورشان حمايت نمي كنند.

در منطقه مرزي محل اسكان آوارگان سوريه كه اكثريت ساكنان آن را تركهاي علوي تشكيل مي دهند، شورشيان مخالف نظام بشار اسد، اين مكان را به نقطه اي براي استراحت و بازيابي قواي نيروهايشان تبديل كرده اند؛  اين امر نگراني هاي فزاينده اي را درباره انتقال نزاع فرقه اي حاكم بر سوريه به داخل خاك تركيه به وجود آورده است.

اين روزنامه امريكايي به نقل از "جوخان باسيك" مدير مركز تحقيقات خاورميانه وابسته به دانشگاه "زيرف" نوشت: تركيه به خوبي مي داند كه ديگر قادر به ساماندهي مجدد سياست ها و مواضعش نيست؛ به همين دليل به شدت نيازمند حمايت هاي امريكا است، که البته به نظر نمی آید ترکیه بتواند به زودی از این حمایت برخوردار شود.

اين مقام امريكايي كه خواست نامش فاش نشود تصريح كرد كه هيلاري كلينتون وزير امور خارجه امريكا معتقد است ايجاد منطقه پرواز ممنوع به حل بحران كنوني سوريه كمك نخواهد كرد.

اين روزنامه، با اشاره به برخورداری ترکیه از حمایت برخی کشورهای عربی به دلیل موضع گیری ضد نظام سوریه تأکید کرد، این مواضع در عين حال موجب ايجاد تنش در روابط ترکیه با ايران، روسيه و ساير كشورهايي شده است كه همچنان از نظام سوریه حمايت مي كنند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها