تحلیلگر سوری:

ایران تنها کشور خواهان گفتگو درسوریه است

ایران تنها کشور خواهان گفتگو درسوریه است
دوشنبه 20 شهريور 1391 - 12:40

دمشق(العالم)- تحليلگر سياسي سوري با اشاره به اين که اروپا و بسياري از کشورهاي مغرض منطقه فقط به سرنگوني نظام دمشق و حمايت از افراد مسلح مي انديشند، ايران را تنها کشوري عنوان کرد که خواستار گفت وگوي همه طرف هاي سوري است.

"شادي احمد"در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: كساني كه فعاليت اخضر ابراهيمي را ادامه ماموريت كوفي عنان مي دانند بايد مشكلات فراروي عنان به ويژه حمايت مالي و تسليحاتي تركيه، قطر و عربستان از گروه هاي مسلح در سوريه را درك كنند.

به گفته شادي احمد، سوريه به يكسره كردن کار افراد مسلح در این کشور نزديك شده است اما اين به معناي پايان بحران نيست بلكه فضا را براي آغاز گفت وگوي سياسي فراهم می کند.

وي با اشاره به اين كه اخضر ابراهيمي كليد همه مشكلات را در دست ندارد، لزوم تلاش وي در سطوح قانوني و سياسي براي توقف خشونت و خونريزي در سوريه را خواستار شد.

شادي احمد تصريح كرد: "كميته تماس" پيشنهاد مصر درباره سوريه متعادل نيست چون سه طرف این کمیته (ترکیه، عربستان و مصر) ،در بحران سوریه  بی طرف  محسوب نمي شوند و مردم سوريه معقتدند سخنان "محمد مرسي" رييس جمهوري مصر دخالت آشكار در امور داخلي كشورشان است.

این تحلیلگر سوری در پایان از برخي مخالفان كه اعلام كردند با كنار گذاشتن سلاح، وارد روند مذاكرات خواهند شد و برخي ربوده شدگان را آزاد خواهند نمود، تقدير كرد.

A.D-10-23:56

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها