عضو ائتلاف دولت قانون :

دفاع شرم آور ترکیه از جنایات الهاشمی

دفاع شرم آور ترکیه از جنایات الهاشمی
دوشنبه 20 شهريور 1391 - 14:38

عضو ائتلاف دولت قانون درعراق تاکيد کرد که اقدامات شرم آور تركيه در دفاع از معاون سابق رئيس جمهور عراق و جنايات وي روابط دوجانبه آنكارا - بغداد را تحت تاثير قرار خواهد داد.

«عدنان السراج» روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری العالم، حکم اعدام دادگاه جنایی عراق را درباره «طارق الهاشمی» معاون سابق رییس جمهور عراق عادلانه و متناسب با جنایت‌های وی در حق مردم عراق توصیف کرد.

وی اظهار داشت: دادگاه، پس از استماع شهادت دست کم ۷۵ نفر و دفاعیات ۸ وکیل مدافع، این حکم را صادر کرد.

السراج گفت: به هیچ وجه پذیرفتنی نیست کشوری که مدعی است در راستای حفظ عزت و کرامتش عمل می‌کند، جنایتکاری را پناه دهد که به اعدام محکوم شده است.

رئیس مرکز توسعه رسانه‌ای عراق در ادامه تصریح کرد: ترکیه روندی را در پیش گرفته است که با حمایت از چنین افرادی به اختلاف‌های طایفه‌ای در عراق دامن می‌زند.

وی افزود: طارق الهاشمی برای ایجاد فتنه و طایفه‌گری در عراق تلاش می‌کرد و ترکیه با حمایت از چنین افرادی در واقع دستان آلوده به طرح قطری، سعودی و صهیونیستی را بر ملا می‌کند.

عدنان السراج در ادامه با بیان اینکه طرح قطری، سعودی و صهیونیستی تلاش می‌کند وجود جنگ بین شیعه و سنی در خاورمیانه را به جهانیان القاء کند تاکید کرد: ترکیه با وارد شدن به این طرح بازی وحشتناکی را آغاز کرده و تلاش می‌کند در بین کشورهای عربی دودستگی و شکاف ایجاد کند.

وی افزود: ترکیه بازنده و قربانی اصلی این طرح خواهد شد زیرا این کشور دارای مشکلات قومی و دینی زیادی است.

 

۱۰-۱۱: ۴۳

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها