روزنامه اسپانیایی: جنگ روانی آمریکا علیه ایرانیان بی‌تاثیر است

روزنامه اسپانیایی: جنگ روانی آمریکا علیه ایرانیان بی‌تاثیر است
شنبه 13 مرداد 1397 - 00:24

یک نشریه اسپانیایی تاکید کرد، جنگ روانی و سخنان دولت آمریکا در حمایت از ایرانیان خارج از کشور و ایرانیان در داخل تاثیرگذار نبوده است.

العالم - اروپا

روزنامه 'لا وانگواردیا' جمعه در گزارشی نوشت: درحال حاضر تبلیغات ضدایرانی مقامهای دولت امریکا موجب صف آرایی، اتحاد و انسجام بیشتر میان اقشار و ارگان های مختلف حکومت ایران گردیده است. اخیرا شاهد افزایش اظهارنظر مقامات آمریکایی و همچنین نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف تحریک اعتراض ها در ایران بوده ایم
روزنامه تصریح کرد: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران در این خصوص گفته است که 'دولتمردان باید به مردم امید بدهند، آمریکا به کمک رژیم صهیونیستی جنگ رسانه ای و سیاسی را علیه ایران آغاز کرده است'. در همین راستا «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز گفت که 'دعوت به تغییر نظام در ایران بی فایده است و هرگز این رویا محقق نخواهد شد'.
نشریه خاطرنشان ساخت: هرچند دولتمردان آمریکایی مدعی هستند که هدف آنها از فشارها و تهدید علیه مقامات ایران، تغییر رویکرد سیاسی مقامات ایرانی است و نه تغییر رژیم، ولی موج فشارهای سیاسی و اقتصادی ضدایرانی پس از خروج ترامپ از برجام زنگ خطر را به صدا درآورده است.
رسانه اسپانیایی ادامه داد: اوضاع داخلی در ایران به دلیل فشارهای اقتصادی موجود در آستانه اعمال مجدد تحریم ها در ماه آگوست (مرداد) و نوامبر (ابان) پیچیده شده است اما به گفته کارشناسان این ها برای تغییر رژیم کافی نیستند.
«ادیب مقدم» مدیر مرکز مطالعات ایران در دانشگاه لندن در این خصوص به 'لا وانگواردیا' گفت: دولت ترامپ، سایه ها را دنبال می کند. امکان تغییر یک رژیم از خارج از کشور صفر است و نمونه بارز آن کشور کوباست. کشورهای انقلابی که از سیاست های آمریکا فاصله گرفته اند، باثبات و قوی هستند.
لا وانگواردیا نوشت: همه این اظهارنظرها از زمانی شروع شد که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با ایرانیان خارج از کشور گفت که 'آرزوی دولت آمریکا همان آرزوی آنها می باشد'. وی در سخنانی گفت که 'دولت آمریکا خواهان تغییر رفتار دولتمردان ایران است و همین اظهارات را چند روز پیش وزیر دفاع آمریکا تکرار کرد'.
در گزارش آمده است: به رغم این اظهارنظرها، «فواد ایزدی» استاد دانشگاه تهران در این خصوص می گوید که آمریکا در پی برهم زدن اقتصاد و اتحاد ملی در ایران است و سیاست های این کشور نه تنها در راستای تغییر رژیم بلکه با هدف ایجاد هرج و مرج و فروپاشی اقتصادی می باشد و آنها می خواهند ایران را به سوریه دیگری تبدیل کنند.
روزنامه تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا همچنین از ایجاد یک شبکه چند رسانه ای از جمله رادیو و تلویزیونی به منظور اطلاع رسانی به ملت ایران مبنی بر این که آمریکا در کنار آنهاست خبر داد. البته بسیاری از ایرانی ها به خاطر تحریم های شدید اقتصادی، مالی و همچنین قراردادن ایران در فهرست کشورهایی که اتباع آنها حق مهاجرت به آمریکا را ندارند، نسبت به این حمایت تردید اساسی دارند.
رسانه افزود: اسرائیل هم در این راستا اقدام به ایجاد یک شبکه رادیویی و تلویزیونی به زبان فارسی کرده است. نتانیاهو نیز چند روز پیش خواهان کمک به ملت ایران شد. اخیرا نیز در پی اعتراض ها در ایران مدعی شده بود که ملت ایران با شجاعت به خیابان ها آمده اند.
'
مقدم' درخصوص سخنان ضد ایرانی نتانیاهو می گوید: سیاست های وی نشانگر مستاصل بودن او به خاطر انزوای روزافزون و ترس از حضور حزب الله لبنان و ایران در مرزهای اسرائیل با لبنان و سوریه می باشد.
نشریه اسپانیایی نوشت: در پی تشدید فشارهای آمریکا علیه ایران، مقامات این کشور نیز هشدارهای خود علیه دولت آمریکا را تندتر کرده اند و اخیرا «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران تهدید به بستن تنگه هرمز کرد و به ترامپ گفت که 'جنگ با ایران، مادر همه جنگ ها خواهد بود'.
'
لا وانگواردیا' اضافه کرد: این مواضع رئیس جمهوری ایران تحسین جناح های مختلف سیاسی و از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در پی داشته است.
'
ادیب' با رد شایعات مبنی بر احتمال فشارها علیه دولت روحانی می گوید: امکان کودتا علیه دولت وجود ندارد. سراب تغییر رژیم و تهدیدات خارجی موجب گردیده تا جناح های مختلف سیاسی در ایران در کنار هم قرار بگیرند و همین امر موجب تقویت نظام در برابر توطئه ها و تهدیدها می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها