حزب‌الله حمله به بیمارستان حدیده را محکوم کرد

حزب‌الله حمله به بیمارستان حدیده را محکوم کرد
شنبه 13 مرداد 1397 - 02:14

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای جنایت ائتلاف تحت رهبری عربستان در حمله به بیمارستانی در حدیده یمن را محکوم کرد.

العالم - لبنان

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای بامداد شنبه (۱۳ مردادماه) حملات پنجشنبه جنگنده‌‌های ائتلاف عربستان سعودی به بیمارستانی در شهر «الحدیده» یمن را محکوم کرد. 

در حمله روز پنجشنبه جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بیمارستان «الثوره» و بازار ماهی‌فروشان شهر الحدیده ۶۰ غیر نظامی به شهادت رسیده و ۱۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

حزب‌الله لبنان در این بیانیه این «جنایت شنیع» را به شدت محکوم کرده و از ملل آزاد جهان، سازمان‌های بین‌المللی و جوامع حقوق بشری خواسته ضمن محکوم کردن این اقدام مقابل عاملان آن بایستند. 

حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرده متوسل شدن عربستان و آمریکا به خشونت و هدف قرار دادن بیماران در بیمارستان‌ها سقوط اخلاقی وحشتناک این ائتلاف و شکست آن در عرصه میدانی برای ایستادن در برابر مقاومت را نشان می‌دهد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها