حزب‌الله: آمریکا و صهیونیست‌ها به‌زودی از سوریه خارج می‌شوند

حزب‌الله: آمریکا و صهیونیست‌ها به‌زودی از سوریه خارج می‌شوند
شنبه 13 مرداد 1397 - 01:05

معاون رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله تصریح کرد که شکست تروریست‌ها در جنوب سوریه همه طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در این منطقه را خنثی کرد.

العالم - لبنان

شیخ «علی دعموش»، معاون رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان در خطبه‌های نماز جمعه گفت که این حزب در جنگ ۳۳ روزه جلوی طمع ورزی‌ها رژیم صهیونیستی و تهدیدهای این رژیم علیه لبنان را گرفت. 

او با بیان اینکه مردم لبنان در جنگ ۳۳ روزه، سطح بالایی از صبر، استقامت و توانایی بر تحمل مشکلات و فداکاری‌ها از خود نشان دادند، تصریح کرد که باید همیشه قهرمانی‌، مقاومت و فداکاری‌ مردم در برابر دشمن صهیونیستی زنده نگه داشته شود.

شیخ دعموش افزود: «آنچه مانع از تحقق جاه‌طلبی‌ها و اهداف طمع ورزانه و اجرای تهدیدات اسرائیل علیه لبنان شد، معادله‌ای بود که مقاومت در جنگ ۳۳ روزه با دشمن صهیونیستی ترسیم کرد».

او افزود که «دشمن صهیونیست می‌داند که مردم ما که در جنگ ۲۰۰۶ در برابر او ایستادند، هم‌اکنون در آمادگی کامل برای دفاع از لبنان با تمام قدرت و شجاعت خود هستند».

دعموش تصریح کرد که همه شاخص‌ها و اوضاع میدانی در سوریه بیانگر این است که به پیروزی سوریه و متحدان آن در جنگ علیه گروه‌های تروریستی و حامیان آن‌ها اعتراف کرده‌اند و این جنگ کاملا در مسیر یکسره شدن به نفع نظام سوریه و متحدان آن است.

او خروج نیروهای «کلاه سفید» از سوریه را نشانه شکست طرح آمریکا، غرب و کشورهای عرب خلیج فارس در سوریه دانست و گفت که این نیروها «مزدوران انگلیس و غرب» در سوریه بودند.

شیخ دعموش شکست تروریست‌ها در جنوب سوریه را دستاوردی بزرگ دانست که نه تنها طرح آمریکایی-سعودی در سوریه را خنثی کرد بلکه منجر به شکست طرح اسرائیل در ایجاد یک کمربند امنیتی با استفاده از گروه‌های تروریستی مسلح در مرزهای جولان اشغالی شد.

او گفت: «به این دل خوش کرده بودند که سوریه، ایران و مقاومت لبنان شکست خواهد خورد، ولی خودشان شکست خوردند و خودشان از سوریه اخراج می‌شوند. مقاومت نه از سوریه و نه از جنوب این کشور خارج نخواهد شد».

شیخ دعموش ادامه داد: «آن کس که از تمامی خاک سوریه خارج خواهد شد، آمریکا، اسرائیل و عربستان و ایادی آن‌ها، تروریست‌هاست که برای نابود کردن سوریه و منطقه آمدند».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها