شرکت آمریکایی؛ نخستین قربانی جنگ تجاری با چین

شرکت آمریکایی؛ نخستین قربانی جنگ تجاری با چین
پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 - 04:38

شرکت المنت الکترونیکس آمریکا به علت وضع تعرفه های آمریکا ضد چین در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

العالم - آمریکا

به گزارش رویترز؛ مسئولان این شرکت که محل آن در شهر وینسبورو در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا است با ارسال نامه ای برای اداره استخدام و نیروی کاری این ایالت اعلام کردند که این شرکت از ماه اکتبر به علت وضع تعرفه های دولت آمریکا ضد چین تعطیل خواهد شد.
در بخشی از این نامه آمده است: اخراج کارکنان و بسته شدن این کارخانه نتیجه وضع تعرفه های جدیدی است که اخیرا و به طور غیرمنتظره بر بسیاری از کالاهای وارداتی از چین اعمال شده است، از جمله این کالاها می توان به قطعات اصلی تلویزیون که در خط مونتاژ ما در وینسبورو استفاده می شود، اشاره داشت.
نشریه شیکاگو تریبیون هم گزارش داد که این شرکت در روز 5 اکتبر 126 کارمند خود را از کارخانه وینسبورو اخراج خواهد کرد. فقط هشت کارمند به طور موقت و برای نگهبانی از کارخانه حضور خواهند داشت. مقامات این شرکت همچنین گفتند باید درباره امکان بازگشایی این شرکت در سه یا شش ماه دیگر جلسه ای تشکیل دهند.
دولت ترامپ در ماه ژوئیه 25 درصد مالیات وارداتی یا همان تعرفه را بر کالاهای ساخت چین از جمله قطعات تلویزیون و تجهیزات ویدئویی اعمال کرد. چین در مقابل تعرفه هایی 25 درصدی به ارزش 16 میلیارد دلار بر کالاهای وارداتی از آمریکا و از جمله سوخت و قطعات فولادی خودرو و تجهیزات پزشکی وضع کرده است که در تاریخ 23 اوت اجرایی خواهند شد.
گفتنی است که شرکت المنت الکترونیکس یک شرکت خصوصی است که در زمینه ساخت وسائل صوتی و تصویری از جمله تلویزیون و نمایشگرهای رایانه و غیره فعال است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها