در پاسخ به فیلم موهن آمریکایی

مصر: کالاهای آمریکایی را تحریم کنید

مصر: کالاهای آمریکایی را تحریم کنید
چهارشنبه 29 شهريور 1391 - 04:13

العالم، قاهره - در ادامه واكنش به فيلم موهن آمريکايي عليه پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد (ص)، نهادهاي مردمي و شخصيت هاي سياسي و مطبوعاتي مصر تحريم كالاهاي آمريكايي را خواستار شدند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبكه العالم، سازمان هاي مردمي و شخصيت هاي سياسي و رسانه اي مصر تحريم كالاهاي آمريكايي را به منظور اعمال فشار بر دولت آمريكا براي پیگرد و مجازات عوامل تهيه كننده اين فيلم موهن و عذرخواهي آنان از مسلمانان خواستار شده اند.

براساس اين گزارش، به اعتقاد كارشناسان اقتصادي مصر، افزايش درخواست هاي فعالان سياسي برای تحریم کالاهای آمریکایی كه در شبکه ارتباط اجتماعي منتشر شده است، می تواند خسارت هاي زيادي به شركت هاي آمريكايي وارد کند.

"ربیع شاهين" كارشناس اقتصادي مصر در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: تحريم كالاهاي آمريكايي ، سلاحي موثر و بسيار فعال است و به شركت هاي آمريكايي خسارت بسياري وارد خواهد كرد.

وي بر لزوم تحريم اقتصادي آمريكا از طريق تحريم شركت هاي آمريكايي كه بازارهاي كشورهاي عربي و اسلامي را اشغال كرده اند، در واكنش به توهين علیه رسول گرامي اسلام تاكيد كرد.

برخي ديگر از كارشناسان معتقدند كه سروسامان دادن به اوضاع داخلي مصر و حمايت از توليد كالاهاي داخلي و تكيه نكردن به كالاهاي كشورهاي غربي كه اخيرا به حضرت محمد (ص) اهانت كردند و درصدر آنها آمريكا، مساله اي است كه مي تواند به گسترش طرح تحريم كالاهاي آمريكايي كمك كند.

"محمد عبدالجواد" نويسنده و روزنامه نگار مصري در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: تحريم كالاهاي غربي و آمريكايي مستلزم هماهنگي در سطح محافل مردمي و رسمي در كشورهاي عربي و اسلامي است كه اين هماهنگي در شرايط فعلي دشوار به نظر مي رسد.

وي ادامه داد: در برخي موارد مانند كالاهاي مصرفي، رستوران ها و مراكز ارائه كننده خدمات مانند بعضي مراكز مشهور از جمله رستوران هاي كنتاكي و برخي از نوشابه هاي گاز دار، اين تحريم ها با موفقيت صورت مي گيرد و شاهد نمونه هايي از آن بوده ايم.

شهروندان مصري ابراز اميدواري كرده اند كه درخواست براي تحريم كالاهاي آمريكايي به تحركات مردمي تبديل شود و اعمال فشار بر دولت آمريكا را با هدف بازخواست عاملان تهيه فيلم موهن به حضرت محمد (ص) و عذرخواهي رسمي آنان از مسلمانان به خاطر نمايش اين فيلم و توهين به احساسات مسلمانان به دنبال داشته باشد.

18-11:49


 



پربیننده ترین خبرها