هند کمک مالی امارات،کویت وقطر را برای سیل زدگان رد کرد

هند کمک مالی امارات،کویت وقطر را برای سیل زدگان رد کرد
چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 12:41

دولت هند پیشنهاد کمک مالی امارات، قطر، کویت و مالدیو را برای سیل زدگان در کرالا رد و اعلام کرد که منابع داخلی برای جبران خسارت چند میلیارد دلاری خسارت بزرگترین سیل قرن در جنوب این کشور کافی است.

العالم ـ آسیا

روزنامه "تایمز او ایندیا" با اعلام این خبر نوشت: این کشورها به هند پیشنهاد کرده اند در راستای بازسازی و یاری به سیل زدگان این ایالت که بیش از هشت میلیون مسلمان را در خود جای داده است کمک مالی به هند ارائه کنند.
اما مقامات ارشد دولتی هند اعلام کردند دهلی نو قصد دارد از منابع خود برای بازسازی ایالت کرالا واقع در جنوب این کشور استفاده کند.
با این حال هند از کمک های مالی شرکت ها و اشخاص خصوصی جلوگیری نمی کند. 
تعداد زیادی از ساکنین ایالت کرالا در کشور های مختلف جهان ساکن هستند.
از اوایل ماه اوت جاری تاکنون بیش از 200 نفر در ایالت کرالا به دلیل وقوع سیل جان خود را از دست داده اند درحالی که نزدیک به یک میلیون نفر دیگر در این ایالت مجبور به ترک خانه های خود شده اند. برآورد های اولیه خسارت های مالی این سیل 2.86 میلیارد دلار اعلام شده است.
شیخ محمد ابن راشد المکتوم نخست وزیر امارات پیشنهاد کمک 100 میلیون دلاری این کشور برای کرالا را مطرح کرده است. نارندرا مودی نخست وزیر هند در پیامی در حساب توئیتری خود از این پیشنهاد امارات تشکر کرد.
کویت نیز اعلام کرده است حاضر است یک کمک 5 میلیون دلاری به هند ارائه دهد.
این در حالی است که مالدیو نیز برای ارائه کمک 50 هزار دلاری به هند اعلام آمادگی کرده است. این پیشنهاد در حالی مطرح می شود که در چند ماه اخیر روابط هند و مالدیو با تنش های زیادی روبرو شده است.
شاهی تارور یک عضو پارلمان و از رهبران حزب کنگره به سازمان ملل متحد رفته تا از سازمان های مختلف درخواست کمک کند.
پیش از این نیز دولت هند در سال 2013 در طول سیل های ویران کننده ایالت اوتراکند با دریافت کمک های مالی خارجی مخالفت کرد.
بر اساس گزارش های منتشر شده، در فصل بارانی جاری، 868 نفر در هفت ایالت هند بر اثر وقوع سیل جان خود را از دست داده اند.
ایالات کرالا که دارای 44 رودخانه است در سال 1924 شاهد شدید ترین سیل به دلیل بارندگی های فصلی بود.
به گزارش ایرنا، براساس گزارش های منتشر شده بر اثر وقوع سیل و رانش زمین در سال گذشته بیش از 900 نفر در هند جان باخته اند.
هند در کنار زلزله تقریبا هر سال تحت تاثیر شرایط آب و هوایی شدید مانند توفان، رانش زمین و سیل قرار می گیرد.
کشاورزی یکی از بخش های بسیار بزرگ در هند محسوب می شود و بلایای طبیعی از جمله سیل و خشک سالی می تواند بر اقتصاد این کشور بسیار تاثیر بگذارد.
زندگی بیش از 60 درصد از مردم هند به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کشاورزی وابسته است.
باران های موسمی (مانسون)که از ژوئن (خرداد/تیر) تا سپتامبر (شهریور/مهر) به طور منظم در هند ادامه دارد همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی در این کشور برجای می گذارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها