شاهزاده سعودی: فقط اقليت اندكي در تظاهرات ضدامريكايي شركت كردند

شاهزاده سعودی: فقط اقليت اندكي در تظاهرات ضدامريكايي شركت كردند
چهارشنبه 29 شهريور 1391 - 17:10

وليد بن طلال ميلياردر سعودي روز سه‌شنبه گفت: در اعتراضات شديد مسلمانان عليه امريكا به علت پخش فيلم توهين آميز عليه پيامبر اسلام (ص) فقط اقليت اندكي شركت كردند و اسلام به حدي قوي است كه امر نياز به ايجاد جنجال در اين باره ندارد!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شاهزاده وليد بن طلال در گفتگو با خبرگزاري رويترز گفت: اصلاحات در عربستان با سرعت كافي پيش نمي‌رود و بايد كشورهاي عربي از قيام‌هاي "بهار عربي" درس بگيرند تا از خشونت بيشتر جلوگيري كنند.

وي پس از افتتاح بخش جديدي براي هنر اسلامي در موزه لوور پاريس درباره فيلم توهين آميز عليه اسلام گفت: اين فيلم بي‌ارزش، تنفر انگيز و كاملا غير قابل قبول است، اما با اين وجود نبايد با برگزاري اين تظاهرات‌ها به آن اهميت بدهيم.

بن طلال با تأكيد بر اينكه اسلام بسيار قوي و استوارتر از آن است كه با چنين اقدامات موهني تحت تأثير قرار گيرد افزود: اميدوارم كه موج اين تظاهرات فروكش كند؛ بايد در نظر داشت تظاهركنندگان عليه اين فيلم فقط اقليت و شمار اندكي از مسلمانان هستند!

يادآور مي شود شاهزاده وليد بن طلال كه مجله فوربس در سال 2011 ثروت وي را بيش از 19 ميليارد دلار تخمين زده است، از طريق مؤسسه‌اش در زمينه روابط ميان شرق و غرب و اسلام با مسيحيت سرمايه گذاري فراواني كرده است.

عربستان تنها کشوری بود که مقامات آن نه تنها اجازه ندادند تا علیه این فیلم توهین آمیز تظاهرات اعتراضی صورت بگیرد، بلکه از طریق شبکه دینی وهابی وابسته به خود تظاهرات در این زمینه را تحریم کردند و به نظر می‌رسد که اظهارات اخیر این شاهزاده ثروتمند سعودی در همین راستا باشد.

بن طلال مشاركتش به ميزان 17 ميليون يورو در موزه لوور را در چارچوب اين تلاش‌ها دانست.

اين ميلياردر عرب در ادامه به انتقاد ضمني از نظام حاكم بر كشورش كه خود از وابستگان آن است پرداخت و گفت: دولت عربستان در حال انجام اصلاحات سياسي، اقتصادي و اجتماعي است. اما آيا مي توان گفت كه اين امر به سرعت دلخواه به پيش مي‌رود يا خير؟ بي ترديد پاسخ منفي است.

بن طلال افزود: دولت عربستان مي‌تواند روند اصلاحات را در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي تسريع كند.

يادآور مي شود وليد بن طلال سال گذشته بخشي از سهام پايگاه اجتماعي تويتر را به قيمت 300 ميليون دلار خريداري كرد و  حضور خود را در بخش رسانه‌هاي جهاني گسترش داد، به طوري كه وي در حال حاضر در نيوز كورپ و A.O.L نيز سهامي دارد.

تويتر يكي از ابزارهاي اطلاع رساني مهم معترضان قيام هاي مردم در كشورهاي عربي به شمار مي آيد. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها