هلاکت و مجروحیت 103 مزدور سعودی وفادار به منصور هادی در ساحل غربی

هلاکت و مجروحیت 103 مزدور سعودی وفادار به منصور هادی در ساحل غربی
پنج‌شنبه 1 شهريور 1397 - 12:32

ارتش یمن با کمین در مسیر نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی 46 تن از آن‌ها را کشته و 57 تن دیگر را زخمی کردند.

العالم - یمن

وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن واقع در صنعاء شب گذشته (چهارشنبه) از کشته و زخمی شدن 103 تن از نیروهای ائتلاف سعودی و وفادار به منصور هادی در ساحل غربی یمن خبر داد.

به نوشته خبرگزاری سبأ، ارتش یمن در نزدیکی یک بازار در منطقه «الجبلیه» در شهرستان «التحیتا» در استان الحدیده  توانستند کمین موفقیت‌آمیزی را در مسیر نیروهای تیپ نهم و سوم نیروهای ائتلاف سعودی واقع در ساحل غربی تدارک ببینند.

در این حمله که از محور انجام شد و همزمان توپخانه نیروهای یمنی نیز فعال بود، 46 تن از نیروهای ائتلاف سعودی کشته و 57 تن دیگر زخمی شدند. زخمی‌ها به بیمارستان‌های الخوخه و المخا منتقل شده‌اند.

در این حمله همچنین نُه ماشین‌آلات جنگی نیروهای ائتلاف سعودی منهدم شد و مناطق تحت اشغال آن‌ها نیز بازپس گرفته شد.

در همین حال یگان تک تیرانداز ارتش یمن اعلام کرده است که در یک هفته گذشته ۵ نظامی سعودی را در جبهه‌های مرزی و ۷۶ «مزدور» وابسته به ائتلاف ضد یمنی را در محورهای «نهم»، «مارب»، «تعز» و «الجوف» از پای درآوردند.

عملیات وسیع و همه جانبه ائتلاف سعودی برای اشغال بندر الحدیده در ساحل غربی یمن به عنوان مهم‌ترین بندر این کشور که در تاریخ 23 خرداد گذشته آغاز شده، نه تنها به پیشرفتی نائل نیامده، بلکه متحمل خسارات فراوانی نیز شده است. در این عملیات امکانات وسیع هوایی، اطلاعاتی و لجستیکی در اختیار متجاوزان قرار گرفته است.

نیروهای متجاوز از تاریخ 20 الی 30 خرداد گذشته تلاش بسیاری برای اشغال فرودگاه الحدیده کردند و جنگنده‌ها و توپخانه ائتلاف سعودی حجم آتش وسیعی را بر منطقه ریختند اما سرانجام بدون دست آوردی تا شهرستان «التحیتا» مجبور به عقب‌نشینی شدند.

پربیننده ترین خبرها