سفر هیأت ترکیه به مسکو برای ممانعت از اجرای عملیات ادلب بود

سفر هیأت ترکیه به مسکو برای ممانعت از اجرای عملیات ادلب بود
يکشنبه 4 شهريور 1397 - 03:08

یک وبگاه امنیتی مدعی شد که هیأت ترکیه‌ای از جمله وزرای خارجه و دفاع این کشور روز جمعه برای ممانعت از اجرای عملیات ارتش و نیروهای سوری برای آزادسازی استان ادلب از دست تروریست‌ها به روسیه سفر کرده‌اند.

العالم-اروپا

برخی منابع خبری ادعا می‌کنند هدف سفر «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به روسیه، ترغیب مسکو به ممانعت از عملیات ارتش و نیروهای مقاومت سوری برای بازپس گرفتن استان ادلب از چنگ معارضان و تروریست‌ها بوده است.

وبگاه امنیتی «دبکافایل» وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی است که سفر روز جمعه چاووش‌اوغلو به مسکو و دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه برای لغو طرح عملیات در ادلب صورت گرفته است.

گفته می‌شود دیگر مقامات ارشد سیاسی و نظامی ترکیه از جمله «حلوسی آکار» وزیر دفاع و «هاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات این کشور در دیدار با همتایان روسی خود بر این مسئله تاکید کرده‌اند.

 

پیشتر نیز دیگر رسانه‌ها گفته بودند که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در دیدار با آکار، طرحی را در خصوص موضوع ادلب به ترکیه پیشنهاد داده و آنکارا نیز در حال بررسی آن است. جزئیاتی از این پیشنهاد رسانه‌ای نشده است.

روزنامه الوطن سوریه چندی پیش گزارش داد ارتش سوریه شمار زیادی از نیروهای خود را به شمال حماه گسیل داشته است تا برای نبرد سرنوشت‌ساز ادلب آماده شود. همچنین با نزدیک شدن زمان حملات احتمالی نظامی به مواضع گروه‌های مسلح در استان ادلب، برای ریشه‌کن کردن تروریسم در این استان، نگرانی گروه‌های تروریستی حاضر در این منطقه افزایش یافته و ظاهرا علی‌رغم تصوراتشان جایگاه مردمی در این استان ندارند.

همزمان با عملیات پراکنده ارتش سوریه در ادلب و حماه و خبرهای مربوط به آغاز قریب الوقوع عملیات گسترده نیروهای سوری در ادلب، روز گذشته گذرگاه «ابوالظهور» برای خروج افراد غیر نظامی از ادلب –که تحت اشغال تروریستها قرار دارد- به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه باز شد.

پربیننده ترین خبرها