در دیدار با امیر حاتمی مطرح شد؛

وعده وزیر دفاع سوریه برای آزادسازی استان ادلب

وعده وزیر دفاع سوریه برای آزادسازی استان ادلب
دوشنبه 5 شهريور 1397 - 16:18

وزیر دفاع سوریه در جریان دیدار با همتای ایرانی خود با تأکید بر آزادسازی حتمی ادلب، تصریح کرد که روابط تهران و دمشق، نمونه‌ای از روابط دو جانبه بین کشورهای دارای حاکمیت است.

العالم _ سوریه

«علی عبدالله ایوب» وزیر دفاع سوریه متعهد شد که سراسر خاک این کشور را از تروریسم پاکسازی خواهند کرد.

ایوب در دیدار با «امیر حاتمی» همتای ایرانی خود تأکید کرد که ادلب به آغوش سوریه بازخواهد گشت و با مصالحه یا عملیات نظامی، خاک این کشور آزاد خواهد شد.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از ایوب گزارش داد که «روابط ایران و سوریه، نمونه‌ای از روابط دو جانبه بین کشورهای دارای حاکمیت است».

حاتمی نیز در جریان این دیدار اظهار داشت که آمریکایی‌ها در پی چیزی هستند که در شرق فرات آنان را حفظ کند و بدین ترتیب حضور خود در منطقه را تثبیت کنند.

وی در ادامه اظهار داشت که سوریه ارتش قدرتمندی دارد که توانست امنیت را به غالب مناطق این کشور بازگرداند و ایران نیز در نبرد علیه تروریسم، در کنار ملت سوریه خواهد بود.

دو وزیر در جریان نشست خبری خود به امضای توافقنامه‌ای برای اجرای تمامی مواردی که در این دیدار بر سر آن توافق شده است، اشاره کردند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در جریان یک سفر کاری رسمی دو روزه صبح یکشنبه وارد سوریه شد و بعدظهر روز گذشته با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

سرتیپ حاتمی در این دیدار با تبریک پیروزی‌های غرورآفرین نیروهای مقاومت و ارتش ‌سوریه بر تروریست‌ها اظهار داشت: نه تنها مردم منطقه، بلکه مردم جهان مدیون مبارزاتی هستند که ‌در سوریه علیه تروریست‌ها صورت گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد با آزادسازی بخش‌های باقیمانده سرزمین سوریه از اشغال تروریست‌ها، منطقه از شر تروریست‌های خلاصی یابد و آوارگان سوری به خانه‌های خود باز گردند.

رئیس جمهور سوریه نیز با بیان اینکه سفر این هیئت پیام حضور ایران در سوریه را دارد، اظهار داشت: روابط دو کشور محکم و پایدار است و تمامی شایعات و فرافکنی‌هایی که در خصوص روابط دو کشور وجود دارد تاثیری در روابط مستحکم‌مان‌ که از ‌بدو پیروزی انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شده‌، نخواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها