مرجع دینی عراق خواستار نجات فوری بصره از فاجعه شد

مرجع دینی عراق خواستار نجات فوری بصره از فاجعه شد
جمعه 9 شهريور 1397 - 15:06

شیخ محمد الیعقوبی، مرجع دینی عراقی امروز جمعه گفت تلاش برای حل مشکل آب در بصره و تأمین آب آشامیدنی و آب مناسب برای سایر کاربردها از مهمترین شعائر دینی در عید غدیر هستند؛ پیامبر (ص) عید غدیر را به عنوان پایه ای برای عدالت اجتماعی و حقوق بشر بنا کرد و ما با غدیر به استقبال ماه محرم می رویم و یاد امام حسین علیه السلام را که با نثار خون خود و خاندانش سعی کرد بشریت را نجات دهد، گرامی می داریم.

العالم - عراق

الیعقوبی با صدور بیانیه ای هنرمندان و دانشگاهیان متخصص در این زمینه و بازرگانان را برای طرح برنامه ها و پروژه هایی برای نجات فوری بصره و اهالی آن از این فاجعه هولناک و بسنده نکردن به اقدامات دولت فرا خواند.

الیعقوبی شرکت در این طرح را واجب ملی و انسانی دانست و گفت که شانه خالی کردن از این وظیفه برای کسانی که توانایی کار دارند، جایز نیست.

الیعقوبی در پایان بیانیه خود از نهادهای مسئول خواست تمام تلاش و امکانات مادی و معنوی خود را برای به ثمر رساندن این طرح به کار گیرند.

این مرجع عراقی گفت: راه انداختن تظاهرات و پر کردن شبکه های اجتماعی کافی نیستند. صدای رنج مردم به همه رسیده است و ای کاش گوش های شنوا وجود داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها