اعتراضات در عربستان گسترش مي يابد

اعتراضات در عربستان گسترش مي يابد
سه شنبه 4 مهر 1391 - 15:00

كارشناس امور عربستان با تاكيد بر اين كه ديوار ترس در اين كشور شكسته شده است، پيش بيني كرد كه گستره اعتراضات مردمي ، همه شهرها و استان ها را در مرحله آينده فراگيرد.

"علي الشعيبي" روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ديوار ترس در عربستان فروريخته و مردم خواهان عدالت، آزادي، حقوق برابر و دادگاه هاي عادلانه هستند.

كارشناس امور عربستان پيش بيني كرد كه اعتراضات رياض، جنوب و شمال عربستان و ديگر مناطق را نيز فرابگيرد زيرا مردم ديگر از مشت آهنين رژيم نمي ترسند.

الشعيبي تصريح كرد: مردم عربستان از حكومت استبدادي سر باز زده اند و هيچ قدرتي نخواهد توانست جلوي آن ها بايستد.

وي گفت: در روزهاي آينده شاهد حركت اعتراض آميز مردم در الخرج ، البريده ، العنيزه ، حائل ، الحديثه و ساير شهرها، روستاها و استان ها خواهيم بود.

كارشناس امور عربستان با اشاره به شمار زياد زندانيان سياسي در اين كشور افزود: زندانيان به اين مي انديشند كه اگر ما را بازداشت كرده ايد، حرفي نيست اما ما را در برابر مطبوعات و رسانه ها محاكمه كنيد و اگر جرات داريد اتهامات ما را علني نماييد.

الشعيبي تاكيد كرد: ملتي كه ديوار ترس را فروريخته باشد به خواسته هاي خود خواهد رسيد.

وي گفت: بازداشت و پيگرد مردم آزاده و دستگيري آنان از منازلشان آنها را وحشت زده نخواهد كرد و از مطالبه حقوق مسلمشان باز نخواهد داشت. مردم بر احقاق حقوق خود اصرار و پافشاري مي كنند.
25-10:53
26

پربیننده ترین خبرها