هند هم از روسیه سامانه دفاع هوایی اس-400 می‌خرد

هند هم از روسیه سامانه دفاع هوایی اس-400 می‌خرد
سه شنبه 13 شهريور 1397 - 07:25

بعد از ترکیه، دولت هند نیز اعلام کرده است که با وجود مخالفت آمریکا قصد دارد سامانه دفاع هوایی اس-400 بخرد.

العالم- آسیا 

 شبکه راشا تودی به نقل از رسانه‌های هندی گزارش داد که دهلی نو در جریان سفر مقامات این کشور در هفته جاری به آمریکا، قصد دارد واشنگتن را از عزم خود برای خرید سامانه دفاع هوایی اس 400 روسی مطلع کند، تصمیمی که برخلاف تهدیدها و تحریمهای آمریکا قرار است انجام شود.

براساس این گزارش، آمریکا خریداران تسلیحات روسی را به عنوان بخشی از فشارهای خود علیه مسکو تهدید می‌کند و از آنها می‌خواهد که از چنین قرارادهایی خودداری کنند، در غیر این صورت با تحریم مواجه خواهند شد. 

روزنامه تایمز هند به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، علیرغم تهدید تحریمها، دولت هند قصد دارد روند خرید و انعقاد قرارداد این توافق کلیدی دفاعی را پیش ببرد.

ارزش تقریبی این توافق 5.6 میلیارد دلار است.  

این منبع بلند پایه هندی گفته است که قرارداد خرید سامانه اس 400 تقریبا تهایی شده است و ما قصد داریم این قرارداد را پیش ببریم. موضع ما در این زمینه این است که آمریکا قانع خواهد شد. 

طبق این گزارش، اواخر هفته جاری در دیدار مقامات بلند پایه آمریکا و هند، این تصمیم دهلی نو به اطلاع مقامات واشنگتن خواهد رسید. 

وزرای خارجه و دفاع هند قرار است روز پنج شنبه با مایک پامپئو و جیمز متیس وزرای خارجه و دفاع آمریکا دیدار و رایزنی کنند.

موضوع خرید سامانه اس 400 از سوی کشورهای دیگر خشم مقامات آمریکایی را برانگیخته است. پیش از هند، دولت ترکیه نیز بر سرخرید این سامانه ضد موشکی با آمریکا دچار اختلافات و تنش شده است. با این وجود دولت آنکارا نیز تاکید کرده است که قصد دارد این سامانه را از مسکو خریداری کند. 

واشنگتن به دنبال این است تا با لغو این قراردادها، کشورهای مورد نظر را به خرید سامانه‌های دفاع هوایی آمریکایی مثل پاتریوت ترغیب کند. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها