رئیس جمهوری سه طرح پتروشیمی را در عسلویه افتتاح کرد

رئیس جمهوری سه طرح پتروشیمی را در عسلویه افتتاح کرد
سه شنبه 13 شهريور 1397 - 11:56

رئیس جمهوری سه طرح مهم اقتصادی شامل طرح متانول پتروشیمی مرجان ، فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند و فاز سوم پتروشیمی پردیس را به طور رسمی در عسلویه استان بوشهر افتتاح کرد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

یکی از طرح های افتتاح شده در سفر امروز (سه شنبه) حجت السلام حسن روحانی به عسلویه تولید متانول پتروشیمی مرجان است.

بهره برداری از طرح تولید متانول پتروشیمی مرجان

روحانی در جریان این سفر، با حضور در  پتروشیمی مرجان، طرح تولید متانول با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن این مجموعه را افتتاح کرد.

 با بهره برداری از این طرح پتروشیمی 250 نفر مشغول به کار خواهند شد.

تولید تجاری متانول از ۲۹ مرداد سال جاری در این پتروشیمی آغاز شده و با توجه به آماده نبودن فاز‌های دو و سه طرح پتروشیمی دماوند، واحد تولید اکسیژن پتروشیمی مرجان به منظور تامین برخی خدمات پشتیبانی این مجتمع تابستان امسال به بهره‌برداری رسیده است.

در حال حاضر ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران حدود ۶۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تن است که با راه اندازی طرح های جدید این ظرفیت از مرز ۶۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تن در سال عبور می‌کند.

فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند
همچنین فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند نیز با هدف تامین برق و بخار 24 مجتمع پتروشیمی مستقر در فاز 2 پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس با حضور رئیس جمهوری به طور رسمی وارد مدار تولید شد.
فاز اول نیروگاه دماوند با ظرفیت نصب شده 648 مگاوات و توان تامین 540 مگاوات برق مورد نیاز مجتمع ها از طریق 4 دستگاه توربین ژنراتور گازی فراهم شده و با اشتغال زایی برای 166 نفر در هنگام بهره برداری افتتاح شده است.
بر پایه این گزارش، این واحد اکنون برق مورد نیاز مجتمع های مهر، مروارید، کاویان، انتخاب، تخت جمشید، مرجان، بوشهر، مخازن سبز عسلویه و واحد های آبگیر و یونیت اول واحد تفکیک هوای فشرده را تامین می کند.
واحد بخار فاز 1 نیروگاه دماوند
واحد بخار نیروگاه دماوند با توان تولیدی 2 بولر اصلی و 1 بولر کمکی بازیافت حرارتی ظرفیت تولید 780 تن بخار را در ساعت فراهم کرده است و بخار مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی مهر،مروارید، کاویان و مرجان را تامین می کند و در آینده نیز نیاز سایر طرح های در حال ساخت در فاز 2 را تامین خواهد کرد.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در بدو ورود به فرودگاه عسلویه توسط استاندار، مسئولان، نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت ها و طرح های توسعه پارس جنوبی مورد استقبال قرار گرفت. 
رئیس جمهوری در این سفر یکروزه به عسلویه، سه طرح جدید پتروشیمی شامل فاز سوم توسعه پردیس، متانول مرجان و فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند را به طور رسمی راه اندازی کرد. 
همچنین در این سفر انعقاد قرارداد بین هلدینگ خلیج فارس و مناطق نفت خیز جنوب برای جمع آوری گازهای همراه نفت انجام می شود. 
با انعقاد این قرارداد و جمع آوری گازهای همراه نفت ( فلرینگ ) آلودگی های زیست محیطی و هوا در عسلویه که یکی از دغدغه های جدی مردم و مسئولان است برطرف خواهد شد. 
رئیس جمهوری را دراین سفر بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، امیر حاتمی وزیر دفاع، خانم شاهدانی قائم مقام وزیر نفت و نوروز زاده معاون مدیرعامل صنایع ملی پتروشیمی همراهی می کند.

پربیننده ترین خبرها