تخریب ساختمان های دولتی و اعلام حکومت نظامی در بصره

تخریب ساختمان های دولتی و اعلام حکومت نظامی در بصره
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 11:51

به دنبال تشدید نا آرامی ها در بصره و تخریب ساختمان های دولتی در این شهر حکومت نظامی اعلام شد.

العالم-عراق

وزارت بهداشت عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی عراق و تظاهرات کنندگان در مرکز شهر بصره 5 نفر کشته و 68 نفر زخمی شدند که 27 نفر از این زخمی ها جزء نیروهای امنیتی هستند.

در همین حال به دنبال به خشونت کشیده شدن اعتراضات مردمی در مرکز شهر بصره، نیروهای امنیتی عراق در این شهر مقررات منع آمد و شد را وضع کردند.

تشدید اعتراض‌های در بصره، آتش زدن ساختمان استانداری آن و اشغال مقر ارتش در این شهر به دست معترضین، موجب شده که اکنون در سراسر این شهر، حکومت نظامی اعلام شود.

از سوی دیگر فراکسیون "البناء" عراق با انتشار بیانیه ای از دولت مرکزی این کشور خواسته که برخی از وزرای مربوط به اعتراضات مردمی در بصره را به منظور حل و فصل اعتراضات به این شهر ارسال کند.

در این بیانیه همنچنین از نیروهای امنیتی عراق خواسته شده که ضمن حفظ خویشتنداری از درگیری با معترضان خودداری کنند.

شایان ذکر است معترضان به شیوه نابسامان خدمات‌رسانی در استان بصره و آلودگی آب در این استان، برای چندمین روز متوالی به تظاهرات و اعتراضهای خود ادامه دادند.

ساکنان استان بصره که شمار آنها به بیش از دو میلیون نفر می‌رسد، دچار چند مشکل و بحران‌ هستند که آلودگی آب و کمبود آب شرب آخرین مورد آن است. تا حدی که کمیساریای حقوق بشر با استناد به آمار موجود در بیمارستانها اعلام کرده است که به دلیل این مسئله، 20 هزار شهروند بصره، مسموم شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها