هدف فيلم موهن، فتنه طايفه اي درمنطقه بود

هدف فيلم موهن، فتنه طايفه اي درمنطقه بود
چهارشنبه 5 مهر 1391 - 09:36

نماينده سابق پارلمان لبنان تاكيد كرد كه فيلم اخير آمريكايي توهين آميز به اسلام با هدف اجراي فتنه طايفه اي و ديني در منطقه توليد و منتشر شده است.

زاهر الخطيب چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: آنها با اين اقدام قصد داشتند براي شكاف و درگيري هاي بيشتر بين مسلمانان و مسيحيان در جهان عربي فتنه ايجاد كنند اما ما توانستيم اين توطئه را شناسايي كنيم.

الخطيب تصريح كرد: فكر نمي كنم آمريكا از علت اصلي تنفر امت عرب و مسلمان از اين كشور و سياست هايش به عنوان دولتي كه از تروريسم و استكبار عليه ملت هاي مستضعف استفاده مي كند، بي خبر باشد.

وي افزود: طبيعي است كه ملتها عليه قدرتهاي استكبار و استعمارگري كه سعي دارند بر ملتها سلطه يابند يا سرزمينهاي اين ملتها را اشغال كنند، بپا خيزند.

الخطيب اظهار داشت: بر كسي پوشيده نيست كه ملت هاي تحت ستم چه در آسيا يا آمريكاي لاتين يا آفريقا در برابر استعمار مقاومت كرده و توانسته اند از آن رهايي يابند.

نماينده سابق پارلمان لبنان گفت: آمريكا بعد از فروپاشي نظام سوسياليستي به يكه تازي در عرصه جهاني پرداخت و سياست هاي استعماري خود را با استفاده از تروريسم در چهار محور ازسرگرفت.

وي افزود: محور نخست تجزيه و تقسيم اين امت با برانگيختن فتنه طايفه اي ، قومي و مذهبي بود، محور دوم اشغال مستقيم از طريق تثبيت اشغالگري و شهرك سازي در فلسطين و اشغال عراق، محور سوم همان پايگاههاي نظامي است كه آمريكا در منطقه خليج فارس در قطر ، كويت ، عربستان و ديگر كشورها احداث كرده و محور چهارم تلاش براي سيطره يافتن بر ثروت ها و بدست گرفتن كنترل سياست هاي حكام در اين منطقه عربي است. 

نماينده سابق پارلمان لبنان درباره سخنراني باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در سازمان ملل متحد نيز خاطر نشان كرد: اين سخنراني بازي با الفاظ و كلمات بود و آمريكا به ما به عنوان ملت هاي مستضعف مي نگرد و قصد دارد ما را از واقعيت مناقشه و منازعه ها منحرف كند.

28/س20:10

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها