منع ماهیگیران یمنی ها از منبع روزی خود

پنج‌شنبه 15 شهريور 1397 - 18:35

عربستان سعودی و متحدانش ماهیگیران یمنی ها را از منبع روزی خود محروم کرده اند و به آنها اجازه نمی دهند که با آزادی به ماهیگیری بپردازند.

العالم - یمن 

ائتلاف متجاوز سعودی ماهیگیران جزیره کَمَران یمن را از منبع روزی خود منع کرده است زیرا ماهیگیران این جزیرۀ نزدیک به سواحل استان حدیده نمی توانند برای ماهیگیری سوار قایق های خود بشوند و در دریا به ماهیگیری بپردازند چون کشتی های سعودی هر روز به سوی آنها تیراندازی می کنند.  

خبرنگار شبکه العالم در یمن مشکلات ماهیگیران جزیره کمران را از نزدیک به تصویر کشیده است.

دهها نفر از ماهیگیران جزیره کمران حرفۀ خود را "جنگ هر روزه برای یک تکه نان" توصیف می کنند زیرا کشتی های عربستان سعودی و متحدانش ماهیگیران یمنی را مستقیماً هدف قرار می دهند و آنها را از کسب روزی منع می کنند به نحوی که بیش از 80 درصد ماهیگیران یمنی از دریا با دست نه چندان پُر به خانه هایشان برمی گردند.

یکی از ماهیگیران یمنی در مصاحبه با شبکه العالم گفت: من نمی توانم بیش از 5 یا 6 ماهی بگیرم و با این تعداد ماهی نمی توانم هزینه های خانواده ام را تأمین کنم.  

ماهیگیران یمنی تا 10 مایلی از سواحل یمن می توانند به ماهیگیری بپردازند. ماهیگیری بخش بسیار کوچکی از چرخ اقتصاد یمن را می چرخاند که علت این امر حملات مستمر ائتلاف سعودی به ماهیگیران یمنی است. دزدی دریایی و سرقت قایق و محتویات قایق های ماهیگیران یمنی نیز به مشکلات آنها افزوده شده است.  

پربیننده ترین خبرها