آمریکا ۴ فرد و ۵ شرکت را به بهانه حمایت از دولت سوریه تحریم کرد

آمریکا ۴ فرد و ۵ شرکت را به بهانه حمایت از دولت سوریه تحریم کرد
جمعه 16 شهريور 1397 - 04:06

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۴ فرد و ۵ شرکت که ادعا می‌کند با دولت سوریه مرتبط هستند و از آن حمایت کرده‌اند را به فهرست تحریم‌های خود علیه این کشور اضافه کرد.

العالم-آمریکا

وزارت خزانه‌داری دولت آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) ۴ فرد و پنج شرکت را به اتهام تسهیل انتقال نفت خام و حمایت مالی از دولت سوریه تحریم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد نام این ۹ فرد و شرکت طبق مفاد فرمان اجرایی شماره ۱۳۵۸۲ در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

این فرمان اجرایی، اموال و سود حاصل از دارایی‌های متعلق به دولت سوریه را مسدود کرده و برخی مبادلات خاص با دولت این کشور را ممنوع اعلام می‌کند.

خزانه‌داری آمریکا، افراد و شرکت‌هایی که به تازگی به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند را به تسهیل مبادلات مالی و انتقال محموله‌های سوخت و سلاح برای دولت سوریه متهم کرده است.

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای به قصد دولت سوریه برای آغاز عملیات «ادلب» علیه تروریست‌ها حمایت کرده و ادعاهای همیشگی خود را در این مورد تکرار کرده است.

 منوشین بدون اشاره به حضور تروریست‌ها در استان ادلب مدعی شده که «میلیون‌ها فرد بی‌گناه» در این استان اکنون با تهدید حمله قریب‌الوقوع دولت بشار اسد مواجه هستند.

ادعاهای این وزیر دولت ترامپ در شرایطی مطرح می‌شود که وزارت دفاع روسیه پیش از این از تحرکاتی خبر داده که به موجب آن دولت آمریکا قصد دارد با مشارکت متحدانش، یک حمله شیمیایی ساختگی را در ادلب انجام داده و دمشق را به انجام آن متهم کند.

منوشین در بیانیه جدید درباره معرفی تحریم‌های جدید نوشته است: «ایالات متحده، کماکان کسانی که اقدام به تسهیل مبادلات با رژیم سفاک اسد بکند را هدف قرار خواهد داد

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها