متیس با ولیعهد ابوظبی درباره همکاری نظامی مذاکره کرد

متیس با ولیعهد ابوظبی درباره همکاری نظامی مذاکره کرد
شنبه 17 شهريور 1397 - 11:21

 «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا که به ابوظبی رفته است، عصر جمعه با 'محمد بن زاید' ولیعهد این امارت نشین دیدار و درباره مهم ترین مسائل منطقه و همکاری نظامی و دفاعی دو جانبه بحث و تبادل نظر کرد.

العالم - آمریکا

خبرگزاری رسمی امارات (وام)، بدون ذکر جزئیات دقیق، تنها اعلام کرد،در این دیدار بر توسعه همکاری های نظامی و دفاعی دو جانبه تاکید کردند.

خبرگزاری امارات بدون ذکر جزئیات از سفر وزیر دفاع آمریکا و مدت این سفر، افزود: در این دیدار همکاری ابوظبی و واشنگتن در مبارزه با تروریسم و افراطی گری رایزنی شد.

«جوزف ووتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا نیز دوشنبه گذشته به امارات رفت و با بن زاید درخصوص همکاری نظامی بحث و تبادل کرد.

پایگاه 'الظفره' مرکز اصلی استقرار نیروهای آمریکایی در امارات است و همچنین شماری از نیروی دریایی واشنگتن در بندر « جبل علی» حضور دارند، جایی که یک پایگاه هوایی و انبار سلاح و مهمات برای آنچه اهداف لجستیکی عنوان می شود، قرار دارد.

هر چند تاکنون از جزییات و هدف اصلی سفر متیس به ابوظبی خبری منتشر نشده است اما برخی تحلیلگران، آن را اقدامی برای رایزنی در خصوص مسائل جاری سوریه، یمن و به ویژه موضوع ایران عنوان می کنند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها