حمله انتحاری در کابل 7 کشته برجای گذاشت

حمله انتحاری در کابل 7 کشته برجای گذاشت
يکشنبه 18 شهريور 1397 - 20:01

سخنگوی پلیس شهر کابل پایتخت افغانستان اعلام کرد که در پی حمله انتحاری در جمع کاروان تجلیل از هفدهمین سالروز شهادت «احمد شاه مسعود» قهرمان ملی این کشور 7 تن کشته و 25 تن دیگر زخمی شدند.

العالم - آسیا

«حشمت استانکزی» امروز به خبرنگاران گفت که این حمله بعد از ظهر در منطقه «سلیم کاروان» در حوزه دهم شهر کابل رخ داد و یک موتورسوار خود را در میان کاروان مردمی که در حال گشت زنی در سطح شهر بودند ، منفجر کرد.

او همچنین خبر داد که عصر امروز یک مهاجم انتحاری دیگر نیز در چهارراهی مسعود در شرق شهر کابل قبل از عملی کردن حمله خود علیه کاروانی دیگر هدف نیروهای امنیتی پلیس قرار گرفت و کشته شد.

افرادی که همه ساله به بهانه بزرگداشت سالگرد شهادت احمد شاه مسعود با راه اندازی کاروان های خودرو و حمل پرچم های احزاب شان در خیابان های شهرها حرکت می کنند و امسال نیز در هفدهمین سالروز جمعی بر حرکت در شهر کابل و شلیک تیرهای هوایی پرداختند که در جریان آن 13 تن زخمی و روانه بیمارستان ها شدند.

هر چند پلیس کابل پیش از این به این افراد هشدار داده بودند که از گشت زنی و شلیک هوایی خودداری کنند و به آنها اعلام شده بود که احتمال حمله به این کاروان ها وجود دارد اما آنها به این حرف پلیس گوش ندادند.

استانکزی به خبرنگاران گفت که حدود 100 تن از افرادی که در جریان حرکت کاروان ها اقدام به شلیک هوایی کردند، توسط پلیس بازداشت شدند و از آنها 10 قبضه سلاح ضبط شد و 25 خودرو نیز توقیف شد.

افغانستان امروز به مناسبت سالروز شهادت مسعود تعطیل رسمی بود و مراسمی با حضور فرماندهان سابق جهادی و مقامات دولتی در کابل برای بزرگداشت این روز برگزار شد.

احمد شاه مسعود در چنین روزی در پی انفجار انتحاری از سوی دو تروریست عرب تبار که در پوشش خبرنگار به دیدار او در استان «تخار» رفته بودند به شهادت رسید و بعد ها گروه القاعده مجری این ترور معرفی شد و هنوز هم در مورد این ترور که درست دو روز قبل از حملات 11 سپتامبر نیویورک انجام شد و به خاطر آن راه برای لشگرکشی آمریکا به افغانستان باز شد، تردیدهایی در مورد همزمانی این اتفاق ها وجود دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها