درخواست قطر در مورد سوریه، جديد نيست

درخواست قطر در مورد سوریه، جديد نيست
پنج‌شنبه 6 مهر 1391 - 19:07

واشنگتن (العالم)- كارشناس امور بين الملل درخواست قطر در سازمان ملل متحد براي دخالت نظامي در سوريه را مساله جديد ندانست و آن را تكراري و مسبوق به سابقه عنوان كرد.

علي يونس روز پنج شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: كشورهاي عربي كه از گروه هاي مسلح در سوريه حمايت نظامي مي كنند پا را از اين گونه درخواست ها فراتر گذاشته اند.

يونس اظهار داشت: حمله برخي كشورهاي عربي به يك نظام عربي ديگر و ورود به جنگ داخلي در اين كشور - به جاي دفاع از آن در برابر حمله بيگانگان - نامعقول است و هرگز به نفع ملت سوريه نخواهد بود.

اين كارشناس امور بين الملل در عين حال درخواست قطر را غير واقع گرايانه دانست، زيرا به گفته وي كشورهاي عربي توان هيچ گونه ماجراجويي نظامي ندارند.

وي در اين زمينه گفت: كشورهاي عربي سيستم دفاعي يكپارچه اي ندارند و تاريخ نشان نمي دهد آن ها توانسته باشند پروژه نظامي مشتركي را با موفقيت به انجام برسانند.

اين كارشناس امور بين الملل افزود: شمار زيادي از كشورهاي عربي طرح قطر را تاييد و خواستار دخالت آمريكا براي بر اندازي نظام سوريه اند؛ اما واشنگتن پس از قتل سفيرش در بنغازي آمادگي دخالت در سوريه را ندارد.
Fz-27-18:13


پربیننده ترین خبرها