نويسنده و تحليلگر سياسي سوري

پیروزی تروریستها در سوریه ممکن نیست

پیروزی تروریستها در سوریه ممکن نیست
جمعه 7 مهر 1391 - 18:59

دمشق(العالم)- نويسنده و تحليلگر سياسي سوري گروه هاي مسلح فعال در سوريه را فاقد ابزارهاي لازم براي پيروزي در جنگ با ارتش اين کشور دانست.

"معد محمد" در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: پيروزي نيازمند روحيه، قدرت برتر و سيطره كامل بر مناطق راهبردي است كه ارتش آزاد از آن بي بهره است.   

اين شخصيت سوري، درباره ادعاي افراد مسلح مبني بر يكسره كردن كار حلب در سطح نظامي خاطرنشان کرد که: زمام امور در مناطق مختلف به دست ارتش سوریه است نه گروه های مسلح.

 وي انتقال فرماندهي گروه هاي مسلح به داخل سوريه را تلاشي به منظور تقويت روحيه شكست خورده آنها در حلب دانست كه با حمله تروريستي به ستاد ارتش در دمشق همراه بود اما همه افرادي كه در اين اقدام تروريستي دست داشتند، كمتر از يك ساعت كشته شدند.  

به گفته معد محمد، گروه هاي مسلح براي يكسره كردن كار جنگ نيازمند پشتيباني لجستيكي قطر، تركيه و عربستان هستند لذا نمي توانند كاري انجام دهند اما ارتش سوريه از توان لازم برای در هم كوبيدن گروه هاي مسلح برخوردار است.

وي بان كي مون را تابع غرب و آمريكا و نبيل العربي را سخنگوي قطر دانست و افزود: فقط اخضر ابراهيمي تا حدودي عاقلانه رفتار كرد كه گفت: مي خواهد همه موانع در مسير حل ديپلماتيك بحران سوريه را از ميان بردارد.

AM - 28 - 16:53

 

پربیننده ترین خبرها