مرکل لغو تحریم‌های روسیه را رد کرد

مرکل لغو تحریم‌های روسیه را رد کرد
شنبه 24 شهريور 1397 - 12:54

صدراعظم آلمان لغو تحریم‌های روسیه را رد کرد و چنین اقدامی را مشروط به اجرای کامل توافق مینسک از جانب این کشور کرد.

العالم - اروپا

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از اقدام اتحادیه اروپا مبنی بر ادامه تحریم‌ها علیه روسیه خبر داد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، مرکل روز جمعه در جریان سفر به کشورهای حوزه بالتیک در این مورد گفت: «پیش از آنکه اروپا بخواهد تحریم‌ها را لغو کند، مسکو باید در زمینه پایبندی کامل به تعهدات خود تحت توافق صلح در شرق اوکراین گام بردارد.»

صدراعظم آلمان در پی دیدار با مقاماتی از لیتوانی، استونی و لتونی گفت: «پیش از اینکه توافق مینسک اجرایی شود و یا پیشرفتی در این زمینه به دست آید ما تصمیمی برای لغو تحریم‌ها نداریم.صلح و باز گرداندن تمامیت ارضی اوکراین همچنان مهمترین مسایل برای ماست. ضمن اینکه همه جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی سابق که عضو اتحادیه اروپا و یا سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیستند هم تحت تاثیر درگیری‌های داخلی روسیه قرار می‌گیرند.»

مرکل همچنین با نظامیان آلمان در لیتوانی هم دیدار کرد و از نقش آنها در تقویت سازمان ناتو در منطقه تقدیر کرد. آلمان حدود ۴۵۰ نیرو در منطقه بالتیک مستقر کرده است.

قرار است به منظور رایزنی درباره بحران پناهجویان و (مسئله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) برگزیت، مرکل هفته آینده با سران اروپایی دیدار داشته باشد.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در سال ۲۰۱۴  و در پی اختلاف در زمینه مالکیت شبه جزیره کریمه اعمال شدند و بخش انرژی،تسلیحات و مالی این کشور را هدف قرار داده‌اند. روسیه همواره تاکید کرده است که تحریم‌های اتحادیه اروپا تاثیری بر اقتصاد این کشور نداشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها