شهردار لندن:

با شکست خفت‌بار انگلیس در برگزیت باید درباره آن دوباره رای گیری شود

با شکست خفت‌بار انگلیس در برگزیت باید درباره آن دوباره رای گیری شود
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 13:38

شهردار لندن و عضو حزب اپوزیسیون انگلیس در یادداشتی خواستار حق رای دوباره به مردم این کشور در زمینه خروج از اتحادیه اروپا شد.

العالم - اروپا

«صادق خان» شهردار پایتخت انگلیس خواستار برگزاری یک همه‌پرسی دیگر برای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) شد.

صادق خان در یادداشتی برای نشریه آبزرور تاکید کرد، با وجود باقی ماندن زمان اندک برای مذاکره با طرف اروپایی تنها دو نتیجه از گفت‌وگوهای برگزیت انتظار می‌رود که یا «توافق بد»  است یا «عدم حصول توافق» خواهد بود. 

خان در یادداشتی برای نشریه آخر هفته‌های روزنامه گاردین افزود «هر دو به طور باورنکردنی پرمخاطره هستند و من باور ندارم که ترزا می [نخست وزیر انگلیس] این مجوز را در اختیار  دارد که با اقتصاد بریتانیا و زندگی مردم چنین آشکارا قمار کند».

شهردار لندن ادامه داد «هر دو سناریو میلیون‌ها مایل از آنچه در زمان برگزاری کمپین همه‌پرسی وعده داده شده بود، فاصله دارد و تنها دروغ‌ها و خلاف واقعیت‌ها به مردم فروخته شد».

این عضو حزب کارگر انگلیس ادامه داد «زمان آن است که این مسئله حیاتی از دست سیاست‌مداران گرفته شده و به مردم داده شود تا [مردم] کنترل امور را به دست گیرند. یک رای عمومی دیگر برای برگزیت هیچ وقت اجتناب ناپذیر نبود ... اما شکست خفت‌بار دولت - و خطر عظیمی که با برگزیت بد یا بدون توافق با آن روبرو هستیم - به این معناست که  اکنون رویکرد صحیح و باقی‌مانده برای کشور، دادن اجازه رای به مردم است». 

وی افزود «مردم رای به خروج از اتحادیه اروپا نداده‌اند تا خود را فقیرتر کنند و ببینند که تجارتشان آسیب دیده است، [یا ببیند] بخش‌های سیستم درمان عمومی‌شان خالی از نیرو است، یا ببینند پلیس آماده ناآرامی مردم است، یا اینکه اگر همکاری ما با اروپا در مبارزه علیه تروریسم تضعیف شده، امنیت ملی ما به خطر افتاده است».

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) سال ۲۰۱۶ با شرکت در یک همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و با شروع مذاکرات خروج در ماه مارس ۲۰۱۷، دو سال یعنی تا ماه مارس سال ۲۰۱۹ فرصت دارند به توافقی برای جدایی از بروکسل دست یابند اما تا کنون موفق به تدوین طرحی که مورد توافق دو طرف باشد نشده‌اند.

دولت انگلیس از یک سو با فشار مخالفان داخلی و از سوی دیگر زیر فشار دیگر کشورهای اروپایی در زمینه برگزیت و نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها