موج بازداشت روحانیان مخالف عربستانی / امام مسجد الحرام هم بازداشت شد

موج بازداشت روحانیان مخالف عربستانی / امام مسجد الحرام هم بازداشت شد
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 22:23

حساب زندانیان عقیدتی در توئیتر شامگاه یکشنبه اعلام کرد که مقام های امنیتی سعودی، شیخ «بندر عبدالعزیز بلیله» امام مسجد الحرام در مکه را بازداشت کردند.

العالم ـ عربستان سعودی

به باور تحلیلگران این اقدام به دنبال آن صورت می گیرد که مقام های سعودی، امامان و خطبای جمعه عربستان را از انتقاد به مقام های دولتی منع کرده اند.
بازداشت بلیله یک روز پس از سخنان «عبداللطیف بن عبدالعزیز آل شیخ» صورت می گیرد.
آل شیخ در گفت و گو با برنامه «بالمختصر» که از شبکه «ام بی سی» سعودی پخش می شد، صراحتا گفت که وزارت فرهنگ و ارشاد عربستان تلاش می کند تا به ادعای وی هیبت کشور را حفظ و از عربستان حفاظت کند.
وی در این سخنان همچنین نسبت به تعرض به حاکمان و سرمداران سعودی و نیز تصمیمات اتخاذ شده در کشور هشدار داد.
آل شیخ گفت: مخالفت با دین و سیاست حاکمان ما و جریحه دارکردن احساسات هموطنان و حاکمان سعودی، خط قرمز ماست و به هیچ کس اجازه تعدی به آن را نمی دهیم.
مقام های امنیتی سعودی، پیش از بلیله، "خالد الغامدی" و "محمد العریفی" یکی دیگر از مبلغان معروف عربستانی را از انجام فعالیت های اجتماعی محروم و "صالح آل طالب" یکی دیگر از ائمه جماعت مسجد الحرام را هم بازداشت کرده بودند.
حساب توئیتری معتقلی الرای (بازداشت شدگان عقیدتی) همچنین از بازداشت "سلطان الجمیری" سردبیر روزنامه الکترونیکی « التقریر» و فعال رسانه ای سعودی خبر داده بود. 
دولت سعودی از 10 سپتامبر سال 2017 (19 شهریور 96) نزدیک به 250 نفر از نخبگان، مخالفان سیاسی، فعالان مدنی، شعرا و کارشناسان اقتصادی و دانشگاهیان را با وجود مخالفت های داخلی و خارجی بازداشت کرده است.

پربیننده ترین خبرها