در نشست مطبوعاتی مشترک پوتین و اردوغان مطرح شد:

توافق روسیه و ترکیه برای ایجاد منطقه غیرنظامی در ادلب

توافق روسیه و ترکیه برای ایجاد منطقه غیرنظامی در ادلب
دوشنبه 26 شهريور 1397 - 20:54

پوتین و اردوغان در یک نشست مطبوعاتی مشترک در سوچی تاکید کردند، دو کشور بر ایجاد یک منطقه غیرنظامی در عمق 15 کیلومتری ادلب به توافق رسیدند

العالم - اروپا

ولادمیر پوتین و رئیس جمهور ترکیه پس از یک نشست مشترک در سوچی، در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شدند؛ رئیس جمهوری روسیه در این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به تهدید های ارزی خارجی گفت که این تهدید ها را با مبادلات با ارزهای ملی در تجارت با ترکیه کاهش خواهد داد.

وی ترکیه را شریکی استراتژیک برای روسیه خواند و تصریح کرد: همکاری تجاری روسیه و ترکیه افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه اشاره داشت که در نشست مشترک با اردوغان پیرامون سوریه و تحولات این کشور گفتگو داشتند؛ او در این مورد گفت: روسیه تمرکز خود را متمرکز ادلب کرده است چرا که این استان درگیر تروریست است و تروریست ها تهدیدی جدی برای سوریه هستند، در نشست با رئیس جمهور ترکیه تصمیمات مهمی را پیرامون ادلب گرفتیم.

 پوتین افزود: نیروهای روسی و ترک، بر منطقه غیرنظامی در ادلب نظارت خواهند کرد؛ درباره ایجاد منطقه غیرنظامی در ادلب به عمق 15 کیلومتر از روز 15 اکتبر به توافق رسیدیم.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: تصمیم گرفتیم که از پانزدهم اکتبر، منطقه غیرنظامی در ادلب را میان عناصر معارض و نیروهای دولت سوریه ایجاد کنیم؛ به تلاش درجهت تشکیل کمیته قانونی متشکل از دولت سوریه و معارضان و سازمان های جامعه مدنی ادامه خواهیم داد.

پوتین افزود: رایزنی های داخلی را با دمشق انجام خواهیم داد.

رئیس جمهوری ترکیه نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: درباره ایجاد منطقه غیرنظامی بین نیروهای معارض و نیروهای دولت سوریه به توافق رسیدیم، به این توافق رسیدیم که اراضی تحت سلطه تروریست ها، فقط به ادلب محدود نمی شود.

وی تصریح کرد: مانع از پیشرفت فاجعه انسانی در ادلب خواهیم شد؛ برای نظارت بر مناطق غیرنظامی از طریق گشتی های نظامی تلاش خواهیم کرد، درباره حل و فصل قضیه ادلب در مذاکرات آستانه به توافق رسیدیم 

اردوغان افزود: امروز چگونگی اجرای توافقی را که در نشست تهران به آن دست یافتیم، بررسی کردیم، بزرگ ترین تهدید برای ترکیه، یگان های کُرد مدافع خلق است نه ادلب.

در پایان این نشست وزیران دفاع روسیه و ترکیه یادداشت تفاهمی درباره ثبات اوضاع در ادلب امضا کردند.

پربیننده ترین خبرها