اروپا خواستار توقف تخریب خان الاحمر شد

اروپا خواستار توقف تخریب خان الاحمر شد
جمعه 30 شهريور 1397 - 06:38

اعضای اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد تخریب منازل فلسطینی ها در خان الاحمر را مغایر قوانین بین المللی و قطعنامه های این شورا دانستند و از مقامات صهیونیست خواستند این اقدام را متوقف کنند.

العالم - فلسطین

هشت عضو فعلی و آتی شورای امنیت عصر پنج شنبه و پیش از شروع نشست مربوط به فلسطین در جمع خبرنگاران حاضر شدند و بیانیه ای به نیابت از خود و کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرائت کردند.
در این بیانیه که نماینده هلند در سازمان ملل خواند، آمده است: دادگاه عالی اسرائیل در 5 سپتامبر درخواست های ساکنان روستای خان الاحمر فلسطین را رد کرد و اجازه داد تا مقامات اسرائیلی ظرف 7 روز برنامه های تخریب را ادامه دهند.
وی افزود: از اکنون، مقامات اسرائیلی می توانند این منطقه از جمله مدرسه آن را از بین ببرند و ساکنان آنجا از جمله بسیاری از کودکان را از خانه هایشان بیرون برانند.

بیانیه اروپایی ها می افزاید: امروز، ما می خواهیم موضع خود را در مورد تخریب برنامه ریزی شده خان الاحمر برجسته کنیم. ما به عنوان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و به طورکلی اتحادیه اروپا بر موضع ثابت و همیشگی خود درباره سیاست شهرک سازی اسرائیل که بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی است و بر اساس قطعنامه 2334 شورای امنیت هم تایید شده است، ایستاده ایم.
نماینده هلند اضافه کرد: تخریب جوامع فلسطینی و انتقال اجباری ساکنان آن خلاف این قطعنامه ها است. خان الاحمر در منطقه حساسی قرار دادکه برای حفظ یکپارچگی کشور آینده فلسطین اهمیت استراتژیک دارد.
در بیانیه اعضای اروپایی شورای امنیت یادآور شده است: همانطور که بارها تاکید شد، عواقب تخریب این اجتماع و جابجایی ساکنان آن از جمله کودکان، بسیار جدی است و به شدت باعث تهدید راه حل دو دولت و تضعیف چشم انداز صلح خواهد شد. از این رو ما از مقامات اسرائیل خواسته ایم که در تصمیم خود برای تخریب خان الاحمر تجدید نظر کنند.
نماینده هلند در ادامه قرائت این بیانیه اظهار کرد: ما به عنوان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از مذاکره برای راه حل دو کشور با پایتختی قدس به صورت مشترک دست نمی کشیم. در راستای حمایت از ساختن یک کشور پذیرفتنی فلسطینی، از جمله در حمایت از کارهای اساسی که آنروا (سازمان امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی) انجام می دهد و حمایت از پروژه هایی که چشم انداز یک راه حل دو جانبه را زنده نگه می دارد، ادامه تعامل در منطه نیاز است.

 

پربیننده ترین خبرها