بازتاب رزمایش ارتش و سپاه در رسانه های خارجی

بازتاب رزمایش ارتش و سپاه در رسانه های خارجی
شنبه 31 شهريور 1397 - 08:03

تمرین مشترک هوایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس در آب های نیلگون خلیج فارس در رسانه های خارجی بازتاب داشت.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

روزنامه استار مالزی با انعکاس رزمایش مشترک ارتش و سپاه به مناسبت هفته دفاع مقدس گزارش داد: ایران قدرت نظامی خود را در خلیج فارس به نمایش گذاشت.

این روزنامه نوشت: نیروهای ارتش و سپاه پاسداران ایران در یک رزمایش مشترک در آبهای جنوب این کشور درسالگرد جنگ عراق علیه ایران قدرت نظامی ایران را در آسمان و دریا به نمایش گذاشتند.
استار افزود: هدف از این رزمایش پاسخ به دشمنان این کشور اعلام شده است.
این رسانه منطقه ای به نقل از سرهنگ یوسف صفی پور معاون نیروی هوایی ایران اعلام کرد: این مراسم پیام صلح و دوستی برای کشورهای همسایه دارد و پیامی برای دشمنان و متجاوزان که اگر گوش چشمی به مرزهای ایران داشته باشند انها با پاسخ کوبنده ایران روبرو خواهند شد.
به مناسبت 31شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس روز جمعه (30 شهریور ماه) تمرین مشترک رژه هوایی ارتش و سپاه در آب های نیلگون خلیج فارس آغاز شد.
سرهنگ یوسف صفی پور روز گذشته (جمعه) در حاشیه تمرین مشترک هوایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این دومین رژه مشترک هوایی 2 نیرو در راستای آمادگی هرچه بیشتر است.

رزمایش ایرن در خلیج فارس پیامی برای استکبار جهانی

خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) نیز در گزارشی با عنوان "تمرینات نظامی در خلیج فارس" نوشت: ارتش ایران و سپاه پاسداران از روز جمعه (30 شهریور) یک رزمایش مشترک را در آب های خلیج فارس و در دریای عمان آغاز کردند که پیامی به استکبار جهانی است. 

انسا خاطرنشان کرد، سرهنگ یوسف صفی پور جانشین معاونت فرهنگی و روابط عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در این باره گفت که این رژه ها نمایش قدرت ایران در قبال استکبار جهانی را نشان می دهد و اگر دشمنان و استکبار چشم داشتی به مرز و بوم ایران اسلامی داشته باشند در کسری از ثانیه پاسخ کوبنده دریافت خواهند کرد. 

رسانه ایتالیایی ادامه داد: تمرین نظامی ارتش و سپاه ایران به مناسبت روز ۲۱ سپتامبر (۳۱ شهریور) سال ۱۹۸۰ و آغاز هفته دفاع مقدس (۲۱ تا ۲۷ سپتامبر) و شروع جنگ ۸ ساله با عراق آغاز شد. در این رزمایش مشترک ۹ فروند هواپیمای اف ۴ ، ۴ فروند میراژ، ۶ فروند سوخو۲۲، ۴ فروند توکانو، ۳ فروند یاک۱۲، ۳ فروند بالگرد شنوک، ۲ فروند بالگرد ۲۱۲ شرکت می کنند. 

روزنامه های گاتزتا دی پارما، گاتزتا دی متسو جورنو و برخی دیگر از مطبوعات ایتالیا نیز رزمایش مشترک ارتش و سپاه را بازتاب دادند. 

پربیننده ترین خبرها