نويسنده و تحليلگر سياسي افغان:

ناتوانی، دلیل خروج ناتو از افغانستان

ناتوانی، دلیل خروج ناتو از افغانستان
چهارشنبه 12 مهر 1391 - 18:01

العالم، کابل - نويسنده و تحليلگر سياسي افغان، افزايش حملات مسلحانه به نظاميان "ناتو"در افغانستان و هزينه هنگفت حضور نظامي در افغانستان را، مهم ترين عامل خروج زودهنگام اين نيروها دانست.

"محمد ياسين عالمي" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم با اشاره به كشته شدن 53 تن از نظامیان ناتو در خاك افغانستان در سال جاري، گفت: افزايش حملات عليه اين نيروها و هزينه هنگفت استقرار آنها در افغانستان از مهم ترين عواملي است كه اين نيروها را به عقب نشيني زود هنگام از اين كشور وادار مي كند.

عالمي در ادامه به اظهارت "اندرس فوگ راسموسن" دبير كل پيمان آتلانتيك شمالي "ناتو"مبني بر تضعيف روحيه نيروهاي ناتو بر اثر حملات شديد افغان ها اشاره كرد و گفت: وي پيش بيني كرده است كه اين نيروها تا قبل از موعد تعيين شده در سال 2015 افغانستان را ترك كنند.

وي به كشته شدن شمار زيادي از نيروهاي ناتو به ويژه نيروهاي آمريكايي به دست نيروهاي افغان اشاره كرد و گفت: اين امر اعتماد بين دو طرف را از بين برده است.

اين تحليلگر سياسي افغان، در پايان گفت: با توجه به قرار گرفتن آمريكا در آستانه انتخابات رياست جمهوري، اوباما براي كسب آراي بيشتر نيروهاي خود را از افغانستان خارج خواهد كرد، زيرا افكار عمومي آمريكا ديگر نمي پذيرد كه اين نيروها در خاك افغانستان باقي بمانند و متحمل خسارت و تلفات بيشتر شوند .

3-14:48

 

 

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها