نماینده زن عراقی خواستار اخراج سفیران آمریکا و انگلیس شد

نماینده زن عراقی خواستار اخراج سفیران آمریکا و انگلیس شد
يکشنبه 1 مهر 1397 - 22:46

نماینده زن از استان بصره و عضو فراکسیون الفتح (نزدیک به الحشد الشعبی) روز یکشنبه در واکنش به دخالت آشکار سفیران آمریکا و انگلیس در امور داخلی عراق، خواستار اخراج آنها از کشورش شد.

العالم ـ عراق

"انتصار الموسوی" با انتشار بیانیه ای گفته است که در پی جانبداری این دو از طرح های تجزیه طلبانه و دخالت آشکار در امور داخلی، دولت عراق باید برای اخراج سفیران آمریکا و انگلیس یک تصمیم قاطع بگیرد.
الموسوی به طرح های تجزیه طلبانه ای که این دو سفیر نسبت به عراق در پیش گرفته اند اشاره نکرده اما تاکید کرده است که سفیران آمریکا و انگلیس در حوادث آتش زدن مقرهای دولتی و خصوصی اخیر در بصره دست دارند.
وی خاطرنشان ساخته است که این دو سفیر به همین مقدار اکتفا نکرده بلکه پا را از حد معمول فراتر نهاده و در امور داخلی عراق نیز دخالت کرده اند.
الموسوی پیش از این نیز در واکنش به آتش افروزی های جنجالی اخیر در بصره، امریکا را به دست داشتن در این حادثه متهم کرده بود و خواستار بسته شدن کنسولگری آمریکا در این استان شده بود.
وی گفته بود که وجود کنسولگری آمریکا در بصره، تهدیدی برای آرامش و ثبات در این استان است.
انتقاد از سفیر آمریکا در بغداد به ویژه مدتی قبل از شروع انتخابات 22 اردیبهشت ماه پارلمان عراق و ارتباطات مشکوک او با برخی چهره ها و جریان های سیاسی در عراق آغاز شد.
انتشار یک خبر از تحریک آشکار گروه های سیاسی عرب سنی برای بازپس گیری دولت از شیعیان توسط سفیر آمریکا در بغداد و متعاقب انتخابات، دخالت او در امور داخلی و جبهه بندی های سیاسی باعث شد که بسیاری از شخصیت ها از رفتارهای خارج از عرف دیپلماتیک سفیر آمریکا در بغداد انتقاد کرده و درخواست اخراج او را از عراق بکنند.
سفیر انگلیس نیز اخیرا توئیتی درباره تشکیل دولت جدید عراق منتشر کرد که عراقی ها آن را مصادق دخالت در امور داخلی کشورشان دانستند و این اقدام او باعث انزجار و خشم رهبران سیاسی عراق شد.
وی در توئیت خود نوشته بود که باید دولت آینده عراق دولت خدمات و حل معضل بیکاری باشد که شخصیت ها و رهبران سیاسی عراق آن را مصادق دخالت در امور داخلی کشورشان دانستند و فراکسیون ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی خطاب به 'جان ویلیکس' گفت که دوره قیمومت انگلیس بر عراق از 1918 به پایان رسیده و الان عراق در 2018 است.

پربیننده ترین خبرها