رهبران سیاسی و مقاومت عراق حمله تروریستی اهواز را محکوم کردند

رهبران سیاسی و مقاومت عراق حمله تروریستی اهواز را محکوم کردند
يکشنبه 1 مهر 1397 - 16:31

شماری از گروه های مقاومت اسلامی زیر مجموعه الحشد الشعبی که در طول سنوات گذشته در مبارزه و شکست گروه تروریستی داعش در عراق نقش تعیین کننده داشتند و جمعی از رهبران سیاسی در این کشور امروز (یکشنبه) در بیانیه هایی جداگانه حمله تروریستی در اهواز را محکوم کردند.

العالم ـ عراق

تازه ترین بیانیه های منتشر شده در بغداد حاکی است که نوری المالکی دبیر کل حزب الدعوه اسلامی، همام حمودی رییس مجلس اعلای اسلامی و گروه مقاومت اسلامی کتائب حزب الله عراق، حمله تروریستی اهواز را محکوم کرده اند.
همچنین گروه های مقاومت اسلامی النجباء، کتائب سید الشهداء و انصار الله الآوفیاء امروز (یکشنبه) در بیانیه های جداگانه این حمله تروریستی را محکوم و با ملت و دولت ایران اعلام همبستگی کرده اند.
در این بیانیه ها بر ایستادن عراق در کنار جمهوری اسلامی ایران در سنگر مبارزه با تروریسم تاکید و به قربانیان حادثه تسلیت گفته شده و برای مجروحان تمنای شفای عاجل شده است. 
کشورهای شناخته شده ای در پس حمله تروریستی اهواز هستند
معاون رییس جمهور و دبیرکل حزب الدعوه اسلامی عراق در بیانیه ای تاکید کرد که برخی از کشورها در پس حمله تروریستی دیروز (شنبه 31 شهریور ماه) در شهر اهواز هستند.
نوری المالکی در بیانیه اش که دفتر وی امروز منتشر کرد، با محکومیت این کشورها افزوده است: کشورهایی که در پس عملیات تروریستی اهواز هستند کاملا شناخته شده هستند و آنها با پول، سلاح، حمایت رسانه ای و صدور فتاوا از تروریسم و جنایت برای تسویه حساب های سیاسی و فرقه ای بهره می برند.
المالکی به نام این کشورهای حامی تروریسم اشاره نکرده اما گفته است که ضروری است جامعه جهانی علیه آفت تروریسم متحد شود زیرا تروریسم عوامل امنیت و ثبات را در بسیاری از کشورها هدف قرار داده است.
معاون رییس جمهور عراق افزوده است که عراق در کنار جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم می ایستد و همواره قدردان مواضع ایران در حمایت از عراق در برابر باندهای تروریستی داعش است.
وی تاکید کرده، "مطمئن هستیم که جمهوری اسلامی ایران با قدرت خود و انسجام و وحدت مردم با رهبری اش، قادر به مقابله با توطئه ها است."
آمریکا به دنبال بی ثباتی در کل منطقه است
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز به نقش امریکا در حمله تروریستی اخیر در اهواز اشاره و خاطرنشان کرده که آمریکا به شیوه های مختلف درصدد بی ثباتی امنیتی در بین ملت های عربی و اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران است.
شیخ همام حمودی، نایب رییس سابق پارلمان عراق، در بیانیه اش با محکومیت حمله تروریستی به رژه نظامی در اهواز افزوده است که سلطه گری آمریکا هرگز نمی تواند ایران و مردم ایران را در مقابله با تروریسم به زانو درآورد.
وی نسبت به طرح های ایجاد بی ثباتی و ناآرامی از سوی امریکا در کل منطقه و خصوصا ایران هشدار داده و گفته است که عراق با ایران و خانواده های شهدا و مجروحان حادثه دیروز (شنبه) اعلام همبستگی کامل می کند.
شیخ الحمودی با تاکید بر ضرورت همکاری جامعه جهانی برای مقابله با تروریسم و ریشه کنی آن گفت که بغداد در کنار تهران در یک صف واحد در مقابل تروریسم و توطئه های خارجی می ایستد.
 آمریکا و عربستان در پس حمله تروریستی اهواز
گروه مقاومت اسلامی کتائب حزب الله عراق نیز در بیانیه ای با افشای اطلاعاتی تاکید کرده است که عربستان سعودی با چراغ سبز آمریکا در پس حمله به رژیم نظامی در شهر اهواز است.
این گروه مقاومت عراقی افزوده است که عربستان سعودی از طریق حمایت تسلیحاتی و آموزش گروهک منحرف ضد انقلاب اسلامی موسوم به 'جبهه آزادی اهواز' نقش تخریبگر و تجاوزکارانه علیه جمهوری اسلامی ایران دارد.
کتائب حزب الله اضافه کرده است که گزارش های اطلاعاتی حاکیست که گروهک منحرف جبهه آزادی اهواز مرتبط با حزب منحله بعث در عراق است و مسوولیت اصلی در این حمله متوجه این گروهک منحرف است که با دستور رژیم سعودی اقدام به این جنایت کرده است.
حزب الله عراق افزوده است که سازمان اطلاعات رژیم سعودی در طول ماه های اخیر یک کانال ویژه امداد رسانی و حمایت لجستیک برای این گروهک منحرف ایجاد کرده بود که از جنوب عراق انواع سلاح سبک و سنگین را به داخل ایران عبور می داد.
براساس گزارش این گروه مقاومت اسلامی در عراق، سازمان اطلاعات سعودی توانسته بود طی این مدت تعدادی از نیروها از افراد منحرف، قاچاقچیان مواد مخدر و مرتبط با حزب منحله بعث را به خدمت بگیرد.
وی نسبت به بکارگیری عناصر گروهک منافقین توسط رژیم سعودی هشدار داده و گفته است که تعدادی از عناصر این گروهک اخیرا به منظور ارائه خدمات توطئه گر خود علیه ایران، وارد اراضی سعودی شده اند.
کتائب حزب الله عراق از آمادگی خود برای همکاری با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برابر این توطئه ها خبرداده و گفته است که توطئه های آمریکا و سعودی ها هر دو کشور ایران و عراق را هدف قرار داده است.
کتائب سید الشهداء: آفت تروریسم به حامیانش بر می گردد
گروه مقاومت اسلامی کتائب سید الشهداء نیز در بیانیه ای تاکید کرده است که آفت تروریسم به حامیانش در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بر می گردد.
به نوشته بیانیه این گروه، تروریسم علیه حامیانش دست به عملیات تروریستی خواهد زد زیرا بین تروریسم و حامیانش فقط آب خلیج فارس است.
کتائب سید الشهداء خاطر نشان کرده است که این تروریسم به سرزمین زادگاه اصلیش در 'جزیره العرب ' (عربستان سعودی) باز می گردد.
بیانیه ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در اهواز تاکید کرده است که مطمئنیم که جمهوری اسلامی ایران و رهبر انقلاب اسلامی همچنان بر اصول و ارزش های اسلامی اش باقی خواهد ماند.
النجباء: حامیان داعش در عراق، حامی حمله تروریستی اهواز هستند
سخنگوی گروه مقاومت اسلامی النجباء نیز در بیانیه ای تاکید کرد که همان کسانی که از گروه تروریستی داعش در عراق حمایت کردند همان ها امروز حامی جنایت تروریستی در اهواز هستند. 
هاشم الموسوی تاکید کرده است که حمله تروریستی در شهر اهواز گویای روشنی از حجم توطئه و طرحی است که برای آن برنامه ریزی کرده اند.
وی افزوده است که امیران ریزه خوار کاخ سفید و سران آنها در واشنگتن هرگز نخواهند توانست از پس رهبری حکیمانه جمهوری اسلامی ایران بر آیند.
وی تاکید کرده است که ملت عراق در یک سنگر واحد در مقابله با تروریسم در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاده است.
به گفته وی، آمریکا از طریق پول و سلاح برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس می خواهد با کمک مزدورانش، امنیت و ثبات را در اهواز به هم بریزد.
تروریسم آمریکا با ایادی خاص درخلیج فارس انجام می شود
گروه مقاومت انصار الله الاوفیاء نیز دربیانیه ای بر نقش آمریکا و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در حمله تروریستی اهواز اشاره کرده و افزود که همواره تروریسم آمریکایی با ایادی شیخ نشین های خلیج فارس و برخی اعراب در منطقه به اجرا در آمده است.
این بیانیه اضافه کرده است که حمله تروریستی اخیر که به دست سگ های موسوم به جبهه آزادی اهواز صورت گرقته در واقع این گروه از بازوهای قتل و جنایت گروه تروریستی داعش به شمار می رود.
در این بیانیه با اشاره به ارتباط گروهک جبهه آزادی اهواز با سعودی ها آمده است: این گونه جنایت ها، خط مشی تروریست ها است که برخی از بزدلان آل شرارت (آل سعود) آن را هدایت می کنند.
انصار الله الاوفیاء گفته است که آنچه در اهواز اتفاق افتاده همان چیزی است که ساکن کاخ سیاه شرارت (اشاره به ترامپ) می خواست و پیش از این کوشیده بود که با محاصره و فشار، جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآورد اما هرگز چنین نخواهد شد.
به گزارش ایرنا، انصار الاوفیاء در بیانیه اش با جمهوری اسلامی ایران و قربانیان حادثه اعلام همبستگی و همدری کرده است.
پیش از این وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای رسمی، حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرده بود و 'سید عمار حکیم' رهبر جریان حکمت ملی، 'حسن کریم الکعبی' نائب رئیس اول پارلمان عراق نیز دیروز در بیانیه های جداگانه این جنایت تروریستی را محکوم کرده بودند. 
حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز روز شنبه 25 شهید و 60 زخمی بجا گذاشت. 
در میان شهدای حمله تروریستی اهواز تعدادی افراد غیر نظامی از جمله زن و کودک نیز وجود دارند که برای دیدن رژه نیروهای مسلح به محل آمده بودند. 

پربیننده ترین خبرها