ادعای احمقانه روزنامه سعودی مبنی بر عبور البغدادی از خاک ایران

ادعای احمقانه روزنامه سعودی مبنی بر عبور البغدادی از خاک ایران
دوشنبه 2 مهر 1397 - 09:50

یک روزنامه سعودی در ادعایی احمقانه از انتقال ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش به افغانستان از طریق خاک ایران سخن گفت.

العالم - عربستان

به گزارش شبکه خبری العالم، روزنامه سعودی الشرق الاوسط به نقل از کسانی که آنها را منابع امنیتی و منابع گروههای تندروی پاکستانی خواند، بدون ذکر نام ادعا کرد: "این منابع تایید کرده اند که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش بعد از عبور از خاک ایران وارد ولایت ننگرهار در شرق افغانستان شده است".

روزنامه الشرق الاوسط در ادامه ادعای واهی خود به نقل از فردی که او را سرکرده یکی از گروههای پاکستانی خواند و خواست نامش فاش نشود، مدعی شد: "انتقال البغدادی - بعد از ورود چند صد نفر از عناصر گروه داعش به خاک افغانستان در طول شش ماه گذشته از طریق خاک ایران - صورت گرفت."  

این سرکرده افزود: "اکثر عناصر داعشی که وارد افغانستان شده اند، هم اکنون در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان به سرمی برند".

این سرکرده گفت: "سازمان اطلاعات پاکستان تحرکات زیاد اعضای گروه داعش و تلاش آنها برای ورود به مناطق قبائل نشین پاکستان را رصد کرده است".

این سرکرده گروههای پاکستانی افزود: "صدها عرب و غیر عرب از جمله کسانی هستند که وارد افغانستان شده اند. همه اینها از خاک سوریه بعد از پایان حضور آنها در آنجا در سال گذشته وارد افغانستان شدند".

این سرکرده گفت: "ماموریت آینده اعضای داعش، مانع تراشی در مسیر گروه طالبان برای رسیدن به قدرت در افغانستان و اختلاف افکنی بین پاکستان و افغانستان از طریق اجرای عملیات داعش در خاک افغانستان و پاکستان است".

این ادعاهای احمقانه در حالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی ایران به همراه کشورهای عراق، سوریه و روسیه در از بین بردن داعش و پاکسازی کشورهای عراق و سوریه از داعش نقش اساسی و مهمی ایفا کرده است.

پربیننده ترین خبرها