رئيس اتحاديه وكلاي انقلاب مصر:

احکام پزشکان بحرینی، جنایت است

احکام پزشکان بحرینی، جنایت است
پنج‌شنبه 13 مهر 1391 - 16:52

العالم، قاهره - رئيس اتحاديه وكلاي انقلاب مصر، احكام قضايي صادر شده عليه كاركنان بخش پزشكي بحرين را بر اساس معاهدات و قوانين بين المللي و معاهدات ژنو،جنايات جنگي دانست.

دادگاه عالی بحرین جمعی از  کادر پزشکی در این کشور را به دلیل مداوای مجروحان انقلاب و با اتهاماتی از قبیل  تلاش برای براندازی،  پنهان کردن اسلحه در بیمارستان و ... به یک ماه تا 5 سال زندان محکوم کرد.

"محمد عبدالوهاب" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، رویدادهای انقلاب بحرین را شبیه به حوادث انقلاب مصر، توصیف کرد و گفت: همه آنچه در بحرين روي مي دهد از جمله كشتار هدفمند، استفاده افراطي از زور بر ضد معترضان مسالمت آمیز، خدشه دار كردن چهره انقلابيون، متهم کردن انها به همکاری با خارجی ها و اقدامات فرقه گرایانه و تمام سیاه نمایی هایی که علیه انقلابیون روی می دهد، در زمان انقلاب مصر نیز روی داد.

رئيس اتحاديه وكلاي انقلاب مصر، افزود:حكام عرب همه به يك شكل با انقلاب ها برخورد مي كنند و اگر رژيم بحرين به روش کنونی خود در برابر خواسته هاي مشروع مردم ادامه دهد، سرنوشتی چون حکام مصر، لیبی و تونس را در پیش خواهد داشت.

محمد عبدالوهاب از آل خلیفه خواست پیش از آنکه دیر شود، به خود بيايد و  از تجربه انقلابهاي عربی درس بگیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش ،احكام صادره بر ضد كادر پزشكي را جنايت دانست و گفت: پزشكاني بحرینی كه در صحنه حوادث بودند مانند انقلابيون رنج كشيدند؛ در انقلاب مصر پزشكان در ميدان التحرير مانند همه انقلابيون از خفگي، گازهاي اشك آور و تيراندازي رنج بردند و تعدادي از آنها كشته شدند.

04-13:50

 



پربیننده ترین خبرها