رایزنی تلفنی «پامپئو» با «نیچروان بارزانی» درباره تشکیل دولت جدید عراق

رایزنی تلفنی «پامپئو» با «نیچروان بارزانی» درباره تشکیل دولت جدید عراق
دوشنبه 2 مهر 1397 - 12:40

وزیر خارجه آمریکا در ادامه تحرکات واشنگتن در قبال تحولات عراق، در تماس تلفنی با نخست‌وزیر منطقه کردستان این کشور با او درباره روابط «اربیل- بغداد» و تشکیل دولت جدید رایزنی کرد.

العالم - آمریکا

وزارت خارجه آمریکا از رایزنی تلفنی وزیر خارجه این کشور با نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق درباره مسائلی از قبیل تشکیل دولت جدید این کشور خبر داد.

فردا سه شنبه در راستای تشکیل دولت جدید عراق قرار است جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور این کشور برگزار شود تا پس از آن نوبت به اعلام فراکسیون اکثریت به منظور معرفی نامزد نخست‌وزیری برسد.

مقام‌های آمریکایی در حالی که تحرکات و دخالت‌های آنها در امور عراق ادامه دارد، حالا خبر از رایزنی وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» با نخست‌وزیر منطقه کردستان این کشور داده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا درباره تماس تلفنی «مایک پامپئو» با «نیچروان بارزانی» بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن از رایزنی وزیر خارجه آمریکا درباره تشکیل دولت جدید عراق خبر داده است.

طبق این بیانیه، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه (دیروز) با بازرانی درباره «تقویت همکاری امنیتی و اقتصادی بین حکومت منطقه‌ای کردستان و دولت عراق» صحبت کرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین خبر داد که پامپئو درباره تشکیل دولت جدید عراق هم با نخست‌وزیر منطقه کردستان رایزنی کرد.

طبق روایت این وزارتخانه، وزیر خارجه آمریکا بارزانی و «همه رهبران عراق را به ادامه پیشرفت اخیر در زمینه تشکیل دولت جدید عراق» تشویق کرده است.

این تماس تلفنی در شرایطی صورت گرفته که رایزنی‌‌های فشرده مقام‌های آمریکایی از شخص وزیر خارجه تا «برت مک گورگ» نماینده ویژه واشنگتن در ائتلاف به رهبری آمریکا، بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی ۲۲ اردیبهشت عراق همچنان ادامه داشته است.

مقام‌های آمریکایی به موازات رایزنی‌های احزاب و گروه‌های عراقی برای تشکیل فراکسیون اکثریت به منظور انتخاب نخست‌وزیر جدید، با شخصیت‌های سیاسی مختلف در بغداد و اربیل دیدار داشته‌اند.

پربیننده ترین خبرها