حمله مجدد نظامیان سعودی به مناطق مسکونی «قطیف» در شرق عربستان

حمله مجدد نظامیان سعودی به مناطق مسکونی «قطیف» در شرق عربستان
پنج‌شنبه 5 مهر 1397 - 11:46

نیروهای امنیتی سعودی به بهانه دستگیری شماری از فعالان قطیف، به منازل مسکونی این منطقه حمله کردند و پس از تخریب و خسارات فراوان، دست خالی عقب‌نشینی کردند.

العالم - عربستان سعودی

نظامیان سعودی در منطقه الشویکه ایست های بازرسی ایجاد کرده و بارها به خانه های مردم یورش برده و به تیراندازی کورکورانه پرداخته اند. شاهدان عینی می گویند که صدای یک انفجار را شنیده اند و نظامیان سعودی با خودروهای خود مناطق الشویکه و الکویکب را محاصره کرده اند.

فؤاد ابراهیم معاون رئیس شورای بین المللی حمایت از محاکمۀ عادلانه و حقوق بشر، درباره نقض حقوق ملت عربستان گفت: نظام سعودی از نقض هیچ یک از حقوق مردم عربستان رویگردان نیست و عجیب است که عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل باشد.

ابراهیم در شورای حقوق بشر در ژنو، عربستان را به ریاکاری متهم کرد و گفت که نظام سعودی چهره ای مقبول از خود به جهان نشان می دهد ولی مخالفان داخلی را سرکوب، حق آزادی بیان را پایمال و مدافعان  آزادی بیان را به شدیدترین شکل مجازات می کند.

ابراهیم افزود : این نگرانی وجود دارد که نظام سعودی حکم اعدام برخی از زندانیان سیاسی و حقوقی را برای ترساندن مردم و بزرگ نشان دادن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اجرایی کند.

دیده بان حقوق بشر ارو-مدیترانه از شورای حقوق بشر خواست که نظام سعودی را وادار به خودداری از نقض حقوق مردم عربستان و بازداشت غیرقانونی فعالان سیاسی و حقوقی خصوصاً زنان کند. در همین راستا؛ "غاده الریان" کارشناس این مرکز حقوقی در شورای حقوق بشر گفت: مقامات سعودی به بهانۀ مبارزه با تروریسم از چندی پیش می کوشند دهها زندانی سیاسی و حقوقی را از جمله چندین زن به پای میز دادگاه کیفری بکشانند و محکوم کنند و حکم اعدام برای آنها صادر و این حکم ها اجرایی شود.

صفحۀ توئیتری " العهد الجدید" نیز فاش کرد که تلاش آل سعود برای بازگرداندن تجار عربستانی مقیم خارج به کشورشان با هدف بازداشت آنها ناکام مانده است.

در این  صفحۀ توئیتری آمده است: دربار سعودی به صورت احمقانه با 2 تاجر عربستانی مقیم خارج تماس تلفنی می گیرد و می گوید که برای گفتگو با یک هیأت اقتصادی ژاپنی که به زودی وارد ریاض می شود، باید به عربستان بازگردند ولی این دو تاجر متوجه نقشه و توطئه دربار سعودی می شوند و درخواست مقامات سعودی را نادیده می گیرند و نقشه شان را ناکام می گذارند.

پربیننده ترین خبرها