دایی نامزد بهترین مهاجم تاریخ جام ملت های آسیا شد

دایی نامزد بهترین مهاجم تاریخ جام ملت های آسیا شد
پنج‌شنبه 5 مهر 1397 - 12:13

کنفدراسیون فوتبال آسیا(AFC) امروز(پنجشنبه) اسامی 9 مهاجم سرشناس تاریخ جام ملت های آسیا را منتشر کرد که «علی دایی» در جمع این نامزدها دیده می شود.

العالم - ایران / ورزشی

دایی که از 149 بازی ملی توانسته با زدن 109 گل آقای گلی فوتبال جهان را در اختیار بگیرد برای کسب بهترین مهاجم تاریخ قاره کهن از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد شده تا پس از رای گیری، صاحب این عنوان مهم مشخص شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره دایی نوشت: هیچ بازیکن در تاریخ فوتبال جهان بیشتر از «علی دایی» گل نزده است. او در جام ملت های آسیا 1996 با زدن 8 گل بهترین گلزن این رقابت ها شد. البته دایی در سال 2000 در جام ملت های آسیا به میزبانی لبنان 2 گل دیگر زد و 4 سال بعد در چین نیز 3 گل به ثمر رساند.

اسامی 8 رقیب دیگر دایی برای کسب عنوان بهترین مهاجم تاریخ آسیا به این شرح است:

یاسر القحطانی(عربستان)، علی مبخوت(امارات)، لی دونگ گوک(کره جنوبی)، جاسم الهویدی(کویت)، نائوهیرو تاکاهارا(ژاپن)، یونس محمود(عراق)، تیم کاهیل(استرالیا) و الکساندر گنریخ(ازبکستان).

علی دایی که نخستین تجربه سرمربیگری خود را در سال در سال 1385 با تیم سایپا آغاز کرد، در 1386 که به صورت همزمان بازیکن نیز بود، موفق شد عنوان قهرمانی را برای این تیم خودروساز در لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور کسب کند.

همچنین او در سال های 1996 و 1999 به ترتیب عنوان دوم و اول مرد سال فوتبال آسیا را کسب کرد.
هفدهمین دوره جام ملت های آسیا از 15 دی ماه امسال به میزبانی امارات متحده عربی آغاز می شود و تیم ملی فوتبال ایران امیدوار است پس از 43 سال عنوان قهرمانی این رقابت ها را بدست آورد.
عراق، یمن و ویتنام، تیم های هم گروه ایران در این دوره از رقابت ها هستند.

پربیننده ترین خبرها