سردار سلامی: عربستان و امارات دست از شرارت برندارند از خطوط قرمز آن‌ها عبور می‌کنیم/ انتقام خون شهدای اهواز را می‌گیریم/"امارات و عربستان" تحمل تیغ انتقام ما را ندارند

سردار سلامی: عربستان و امارات دست از شرارت برندارند از خطوط قرمز آن‌ها عبور می‌کنیم/ انتقام خون شهدای اهواز را می‌گیریم/
جمعه 6 مهر 1397 - 11:53

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خطاب به سران عربستان و امارات گفت: اگر از خطوط قرمزمان عبور کنید، قطعاً از خطوط قرمز شما عبور خواهیم کرد و می‌دانید قدرت ملّت ایران، وقتی به صحنه عمل می‌آید چه طوفانی به‌پا می‌کند.

العالم - ایران / سیاسی

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز(جمعه ۶ مهر) طی سخنانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران، با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: به روان درخشان و تابناک شهیدان حماسه باشکوه و بی‌نظیر تاریخ و امام بزرگ، درود می‌فرستیم.

وی ادامه داد: همه دوستان می‌دانند که تهاجم دشمن در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب یکی از خطرناک‌ترین سناریوهای جهانی استکبار علیه ملّت بزرگ ایران بود. این نابرابرترین جنگ بزرگ تاریخ بشریت بود که در آن، آرایش سیاسی صحنه در سطح همه قدرت‌های بزرگ جهان شکل گرفته بود؛ از آمریکا، شوروی، اروپا و متحدان عرب آنان در منطقه خلیج فارس، همگی یک صف‌بندی و آرایش سیاسی جهانی را علیه انقلاب بزرگ ملّت ایران صورت داده بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حمایت اقتصادی از رژیم بعث عراق، حمایتی جهانی بود، خاطرنشان کرد: ملّت ایران در نقطه کانونی یک عملیات روانی سنگین جهانی قرار داشت.

سلامی با بیان اینکه ما در جنگ هم در محاصره و تحریم اقتصادی بودیم، تصریح کرد: آن‌ها حتی یک سیم‌خاردار به کشور ما نمی‌دادند، امّا حرکت الهام‌یافته از روح عاشورا در ملّت ایران، یک حماسه شگفت‌انگیز را در سطح جهان و تاریخ نبردها به ثبت رساند.

وی ادامه داد: ملّت ایران با جهادی عاشورایی که از آن واقعه خونین سال ۶۱ هجری الهام می‌گرفت در مقابل این جهان قدرتمند ایستاد. آن‌ها آمده بودند تا نور خدا را خاموش کنند؛ ملّت ایران را به تسلیم بکشانند، رهبر بزرگ انقلابش را بشکنند و این نظریه را ثابت کنند که استقلال ملّت‌ها بدون تکیه بر قدرت‌های استکباری ممکن نیست. امّا ملّت بزرگ ایران، همه این رؤیاها را در هم شکست و باطل‌السحر فتنه‌ای بود که در آن دوران بر ملّت بزرگ ایران تحمیل شد.

وی افزود: سرانجام جنگ با تحمیل اراده ملّت ایران پایان یافت، بدون اینکه وجبی از این خاک در اختیار دشمنان قرار گیرد. نه تنها ملّت ایران پیروز به در آمد، بلکه قدرتمندتر از آغاز جنگ، آماده می‌شد تا در برابر توطئه‌های بزرگی که شکل می‌گرفت بایستند. نتیجه این شد که تصور جهانی از کشور و ملّت ایران و نطام و اسلام تغییر یافت.

سلامی با بیان اینکه ملّت ایران با اعتبار و منزلتی جدید، با شخصیت و هویتی جدید که در آن، صبر، ثبات قدم، قدرت و اعتبار به چشم می‌خورد، معرفی شد، تصریح کرد: امّا داستان و ماجرای دفاع مقدس نه پایان شکست‌های دشمنان ما بود و نه پایان توطئه‌های آن‌ها و نه پایان پیروزی‌های ملت ایران و نه پایان قدرت‌سازی و اعتباریابی بیشتر این کشور در دستگاه مختصات جهانی.

وی افزود: آن حادثه به ما نشان داد که برای بقا باید قوی بود. در نظام فعلی جهان، قدرت‌های ضعیف یا باید تسلیم شوند یا محکوم به اضمحلال و فنا هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه  با اشاره به حادثه تروریستی اهواز، گفت: در سی و نهمین سال این دفاع باشکوه، در آغاز هفته دفاع مقدس، در اهواز و خوزستان که کانون و پایتخت مقاومت و دفاع ملّت بزرگ ایران است، حادثه غم‌انگیزی شکل گرفت. دشمنان ایران و اسلام که نمی‌توانند اقتدار امنیتی نظام ما را ببینند، در یک حرکت ناجوانمردانه و ظالمانه و کور، جمعی از هم‌وطنان ما و مدافعان میهن اسلامی را که برای تجلیل از شکوه حماسه‌های آن دوران طلایی به میدان آمده بودند به گلوله بستند.

سلامی با بیان اینکه همواره سنت الهی این است که توطئه دشمنان به خودشان برمی‌گردد، تصریح کرد: هرچند این حادثه در نگاه ظاهری، غم‌انگیز و هولناک بود و جمعی از عزیزان ما را به شهادت رساندند و جمعی را مجروح کردند، امّا در بطن آن، سرشار از تجلّی و ظهور رحمت‌های واسعه الهی بر این سرزمین بود.

وی با بیان اینکه تجربه چهل ساله دفاع در برابر استکبار نشان داد که همیشه شهادت، سعادت بخش و حلال مشکلات جامعه ماست، اظهار داشت: بعد از این حادثه، آن‌ها که می‌خواستند با این ماجرا، تفرقه‌های خونین را در خوزستان رقم زنند، دیدند که چگونه شهادت، عامل وحدت و همدلی و پیوند قلب‌ها شد.

«در آن تشییع جنازه با شکوه و استثنایی، مردم اهواز همه آمده بودند؛ بدون اینکه ترسی از به رگبار بسته شدن مجددشان داشته باشند. هیچ قلبی نمی‌لرزید. مردم با قلب‌هایشان آمده بودند و همه آمده بودند. کسی نمی‌توانست تشخیص بدهد که خانواده عزیز این شهدا کیست. همه، خانواده این شهدا شده بودند. آمده بودند نشان دهند ملّت ایران از شهادت نمی‌ترسد؛ همانگونه که امامش فرمود.»

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهادت عامل حیات و بیداری و جهش و برانگیخته شدن اعتقادات و باورهای ماست، تصریح کرد: آن‌ها آمدند و محاسبات همه را تغییر دادند. محاسبات رئیس‌جمهور آمریکا را که فکر می‌کند نطام ما پتشوانه اجتماعی خود را از دست داده است. هیچ‌کس در اهواز در خانه نمانده بود. رود خروشانی از یک جمعیت متراکم و بی‌انتها، با چشم‌های گریان به میدان آمده بودند تا ثابت کنند مثل همیشه از انقلاب و آرمان‌های امام و رهبر عظیم‌الشأن و مسیر شهدایشان دفاع می‌کنند. دورد خدا بر این ملت بزرگ.

سلامی افزود: دشمنان که به دنبال تفرقه بودند، دیدند که چگونه مشعل‌های وحدت، فروزان شد و مردم چگونه دوباره به صحنه آمدند و مشکلات را فراموش کردند و دغدغه اصلی‌شان حفظ انقلاب و دفاع از ارزش‌ها شد.

وی با بیان اینکه حادثه تروریستی اهواز، یک عقبه منطقه‌ای و جهانی دارد، تصریح کرد: طراحان این راهبردهای کور در آن مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی عربستان و امارات دور می‌زند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما بر اساس فرمان مبارک امام انقلاب‌مان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای گفتیم و اکنون یکبار دیگر اعلام می‌کنیم که انتقام قطره قطره خون شهیدان‌مان را از عوامل داخلی و بیرونی این حادثه غم‌انگیز خواهیم گرفت.

سلامی با بیان اینکه رژیم امارات و عربستان سعودی، صحنه‌گردان اصلی شرارت‌های امنیتی در برخی مناطق کشورمان هستند، اظهار داشت: آن‌ها آروزی انتقال ناامنی به درون سرزمین‌مان را دارند و ما به آن‌ها می‌گوییم که شما هرگز در توسعه تنش و منازعه با جمهوری اسلامی ایران به هیچ موفقیتی نخواهید رسید.

وی افزود: شما کوچک تر از آن‌هستید که یک رقیب یا حریف برای کشور بزرگی باشید که چهل سال است در برابر بی‌بدلیل‌ترین امپراتوری‌های دنیا ایستاده است و در مقاطعی مهم، شکست‌های بزرگی را به آنان تحمیل کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شما در مجموعه ارکان قدرت، دارای ارزش مکانی نیستید، تصریح کرد: شما وقتی در کنار آمریکا قرار می‌گیرید، احساس قدرت می‌کنید.

سلامی خطاب به عربستان سعودی و امارات گفت: دست از شرارت و توطئه بردارید. شما شکست پذیر هستید. درون کاخ‌های شیسشه‌ای نشسته‌اید و نمی‌توانید تیغ انتقام ملّت ایران را تحمل کنید. ما خویشتنداری کرده‌ایم و نجابت انقلابی به خرج داده‌ایم، امّا اگر از خطوط قرمان عبور کنید، قطعاً از خطوط قرمز شما عبور خواهیم کرد و می‌دانید قدرت ملّت ایران، وقتی به صحنه عمل می‌آید چه طوفانی به‌پا می‌کند. پس آرام باشید و مداخله نکنید؛ بلندپروازی‌های منطقه‌ای شما همه جا شما را با شکست مواجهه کرده است.

وی افزود: به آمریکا هم هشدار می‌دهیم که دست از حمایت از تروریست‌ها بردارند؛ این برای آنان هم زیان‌بار خواهد بود.

«این لحظه‌ها، لحظه‌های پایان شکست دشمنان است. چهل سال از فراز و نشیب صحنه‌های سخت عبور کرده‌ایم تا استقلال و امنیت ملّی‌مان را تأمین کنیم و انقلاب‌مان را در مقابل هجوم قدرت‌های بزرگ محافظت کنیم. دنیای استکبار پیوسته در پی توطئه علیه ایران بوده و از همه ابزار قدرت در مقیاس جهانی برای اعمال تهدید و فشار استفاده کرده است، امّا به فضل الهی، موازنه قدرت در طول زمان به نفع نظام مقدس ما تغییر یافته است. 

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز نگاه کنید به فاصله قدرت بین نظام ما و دشمنان ما. به صحنه‌های منطقه‌ای نگاه کنید؛ ما توانستیم تمرکز قوای دشمنان بزرگ را از قلب سرزمین‌مان دور کنیم. آن‌ها آمده بودند متمرکز شوند؛ هم در سطح جغرافیا، هم سیاست، و هم اقتصاد و امنیت و نظامی‌گری. اما ملّت ایران توانست دشمن را در جبهه وسیعی در جهان اسلام تجزیه کند.

سلامی با بیان اینکه امروز دشمن عقب‌نشینی کرده و سرزمین‌های وسیعی از سیطره آن‌ها خارج شد، تصریح کرد: خاورمیانه‌ای که آمریکایی‌ها آرزوی نوسازی آن را داشتند و می‌خواستند سرمایه‌های مادی و معنوی مسلمانان را به غارت ببرند، دیگر منطقه امنی برای چپاول آمریکا نیست. ملت‌ها بیدار شده‌اند و جبهه‌های وسیعی در جهان اسلام علیه استکبار، از شرق مدیرترانه تا شمال دریای سرخ شکل گرفته است.

وی افزود: ساختارهای قدرتمندی در جهان اسلام ساخته شده است؛ حزب‌الله در لبنان توانسته است بازدارندگی نیرومند جهان اسلام در مقابل رژیم صهیونیستی برقرار کند و شکست‌های بزرگی را بر آن‌ها تحمیل کند.

«ارتش مردمی سوریه توانسته است توطئه استکبار را که می‌خواست این حلقه محوری مقاومت جهان اسلام را بشکند خنثی کند و نه‌تنها نظام سوریه را از خطر سقوط نجات دهد بلکه کشورهای کوچک و بزرگ را به حاشیه تحولاتش رانده است و بخش‌های عظیم و سرنوشت سازی از این سرزمین را آزاد کرده است.»

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز در سوریه، ده‌ها هزار نیروی مسلّح مسلمان از اقصی‌نقاط عالم اسلام سازمان یافته اند، تصریح کرد: صهیونیست‌ها لهجه‌های پاکستانی، عراقی، لبنانی، ایرانی، سوری، افغانی، هندی و سایر بلاد اسلام را می‌شنوند. آن‌ها بیش از گذشته احساس می‌کنند در مرز بین حیات و بقاء هستند.

سلامی ادامه داد: در عراق، نیروی بزرگ مردمی شکل گرفته که سیاست‌های آمریکایی‌ها را به زعم پیروزی‌های نظامی‌شان در هم شکسته است. دریمن، ملّت عزیز و مقام این کشور در مقابل تهاجم سعودی- امارتی- آمریکایی- صهیونیستی ایستاده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در کجای تحولات منطقه هستند، تصریح کرد: اگر دقت کنید آمریکایی‌ها از نظر سیاسی بسیار ضعیف شده‌اند. آنها که می‌خواستند ما را در انزوای سیاسی قرار دهند، خود در انزوای سیاسی قرار گرفته‌اند. حتی متحدان سنتی‌شان با آنها در یک جنگ اقتصادی و سیاسی به سر می‌برند.

سلامی خاطرنشان کرد: ترکیه، امروز در مقابل آمریکا  و سیاست‌هایش ایستاده است. پاکستان از سیاست‌های آمریکا فاصله گرفته است. جنگ اقتصادی چین و آمریکا، آمریکا را در مخمصه دیگری قرار داده است. جنگ سرد بین روسیه و آمریکا دوباره نضج گرفته است. پس این آمریکاست که تا امروز نتوانسته حتی کوچک ترین مسئله را در منطقه یا جهان حل کند. این آمریکاست که در حال کوچک‌تر شدن است و برعکس این ملّت ایران است که در حال گسترش نفوذ معنوی و سیاسی خود در منطقه و در جهان است.

وی با بیان اینکه آن‌ها تصور می‌کنند نفوذ ما فیزیکی است، تصریح کرد: ما در هیچ کشوری پایگاه نظامی نداریم. نفوذمان به خاطر منطق‌مان، اعتقادات و باورهامیان به عدالت، صلح آزادی، کرامت انسان،ها و استقلال ملت‌هاست. بنابراین امروز ایران محبوب همه کشورهای جهان است. شما در سازمان ملل تصویر زیبایی از مقایسه نگاه جهانی به آمریکا و ایران را مشاهده کردید. بنابراین آمریکا دیگر قادر به شکل‌گیری یک ائتلاف نیست و مشروعیت سیاسی اقدامات خود را از دست داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: آمریکا از نظر اقتصادی هم بازنده اصلی نبردهای سال‌های اخیر در منطقه بوده است. هفت تریلیون دلار که معادل بیش از هفتاد سال درآمدهای نفتی عراق و شاید بیش از صد سال کشور ایران است را هزینه کرده بدون اینکه هیچ دستاوردی از این همه هزینه‌کرد داشته باشد.

سلامی با بیان اینکه آمریکا قدرت نظامی‌اش هم فرسوده شده، افزود: امروز در خلیج فارس از آن حضور همیشگی و پردتعداد شناورهای رزمی آمریکا خبری نیست. بنابراین آمریکا به زوال قدرت نزدیک شده و به همین دلیل آمریکایی‌ها دیگر توانایی جنگ جدید ندارند.

وی تصریح کرد: «اینکه رهبر معظّم انقلاب فرمودند جنگ منتفی است، یک حقیقت است. هم به واسطه قدرت انباشته و بازدارنده ما که زمین و هوا و دریا را برای هرکسی که بخواهد طمعی به این سزرمین و منافع آن داشته باشد، جهنم خواهیم ساخت و هم ضعف‌های مفرط و افول قدرت سیاسی، اطلاعاتی اقتصادی آمریکایی‌ها.»

وی افزود: ملت ایران در حال تکامل بخشیدن به نقشه و الگوی مقاومت ملّی خود در برابر استکبار است. ایران، مولود صحنه‌های سخت است. آنچه که امروز دشمن به دنبال‌ آن است همان جنگ اقتصادی است، امّا این را هم بگوییم که جنگ اقتصادی اثر تعیین کننده‌ای ندارد. آنچه ملّت بزرگ ایران باید در برابر آن بایستند تهاجم رسانه‌ای و عملیات روانی است که می‌خواهند التهاب و ارعاب در قلب‌های ملّت ما ایجاد کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هیچ اتفاقی رخ نداده است و ملّت بزرگ ایران تحریم‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: ما با ۱۵ کشور همسایه هستیم و از طریق خلیج فارس و اقیانوس هند با همه جهان در ارتباط هستیم. ایران انزواپذیر نیست. حل معادلات سیاسی و امنیتی منطقه و بخش‌هایی از جهان به ما متکی است.

سلامی افزود: ایران دارای ظرفیت‌های اقتصادی فوق‌العاده انرژی، نفت، گاز، زمین، آب، صنعت، تکنولوژی، ایمان، انگیزه و باور است و همه اینها سرمایه‌های بزرگ ملّت ایران برای شکست دادن آمریکا در عرصه جنگ اقتصادی است.

وی تصریح کرد:«ملّت بزرگ ایران بدانند، هرگز این کشور، رخسار یک کشور محاصره شده و تحریم‌شده اقتصادی را نخواهد داشت. ما در تهدیدات آمریکا به اشباع  رسیده‌ایم و آمریکا هر غلطی می‌توانسته تا به امروز کرده است و هیچ نتیجه‌ای جز شکست نگرفته است. ملّت ایران هشیار باشند فریب عملیات گمراه کننده روانی دشمن را نخورند. انبارها سرشار از کالاهای اساسی برای سال‌ها است. این سرزمین، غنی است و نعماتش پایان‌ناپذیر است.»

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ملّت ایران، بزرگ و آگاه است و دارای فرهنگ غنی است، تصریح کرد: ملّت ما عادت کرده است در سختی‌ها رشد کند.

سلامی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا گفت فشار را بر ایران ادامه می‌دهیم. مگر تا کنون از کدام یکی از ابزاهایتان استفاده نکرده‌اید؟ فشارهای شما تا کنون جز به قدرتمند شدن ملت و تحکیم پایه‌های استقلالش منجر نشده است. جنگ به ما تحمیل کردید، امّا ما قدرت دفاعی خود را در سطح یک قدرت جهانی ارتقا دادیم و امروز تمام سیستم‌های دفاعی‌مان را خودمان تولید می‌کند. جوانان ما را ترور کردید، ما ماهواره ساختیم. سینه اتم را شکافتیم، پالایشگاه ساختیم و علم‌مان جهانی شد. تحریم اقتصادی کردید؛ ما تکیه‌گاهمان را از نفت بردیم و امروز قادریم تمام نیازهایمان را در داخل تأمین کنیم.

وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما خود منزوی شده‌اید و امروز هم گزینه دیگری فراروی شما نیست. بیهوده سخنی که قابل اعتبار نیست، نگویید. اگر شما توانا هستید، به مردم خودتان کمک کنید که بیش از چهل میلیون نفر در زیر خط فقر زندگی می‌کنند. از کارتن‌خواب‌هایی که شب‌ها در نیویورک و واشنگتن هستند، سؤالی بپرسید و برای ملّت ایران دلسوزی نکنید. 

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه، خطاب به مسئولان کشور گفت: باید در این میدان جهاد و جنگ اقتصادی و روانی، مردانه در وسط میدان بایستید. از آن‌ها استدعا داریم و توصیه می‌کنیم با مدل جنگ، همان‌گونه که در دفاع مقدس شبانه روز کار کردیم و آستین‌‌ها را بالا زدیم و به قلب دشمن حمله کردیم، امروز هم نیازمند همت، عزم، اراده و باور و تلاش جدّی هستیم تا دشمن را شکست بدهیم.

سلامی با بیان اینکه ملّت ایران، عزّت خویش را با دلار عوض نمی‌کند، تصریح کرد:ملّت ایران صبر پیشه می‌کند؛ سختی‌ها را تحمل می‌کند، اما تسلیم دشمن نمی‌شود. این درس را از تاریخ قبل از انقلاب آموخته‌ایم که زیر بار استکبار رفتن، هرگز نه رفاه می‌آورد نه پیشرفت، نه استقلال و نه اخلاق. تنها راه عزّت، جهاد در برابر دشمنان است.

وی تصریح کرد: «ملّت ایران، ملّتی بزرگ است؛ سینه تاریخ را می‌شکافد و قلّه‌ها را فتح می‌کند و به دشمنان ثابت می‌کند که هیچ راهی جز تسلیم شدن در برابر ملّت ایران و تعامل مثبت و سازنده در برابر آن وجود ندارد.»

وی خطاب به مردم گفت: ما با هم زندگی می‌کنیم، با غم‌هایمان به هم پیوند خورده‌ایم. مثل دهه محرم زندگی کنیم. هیچ کدام از ما برای برخورداری از منافع، از هم سبقت نمی‌گیرد. آرام باشید؛ ملتهب نباشید، هیچ اتفاق رخ نداده است. آنکه باید بترسد، دشمن است، و ما با اطمینان قلب زندگی می‌کنیم. تکیه گاه ما خداست و خدا هرگز مجاهدان مؤمن را تنها نمی‌گذارد.

پربیننده ترین خبرها