تحلیل رای الیوم از سخنرانی ترامپ در سازمان ملل

تحلیل رای الیوم از سخنرانی ترامپ در سازمان ملل
شنبه 7 مهر 1397 - 10:19

روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم در تحلیلی سخنرانی ترامپ را در سازمان ملل، در راستای تقویت موقعیت رژیم صهیونیستی و به مثابه حلقه نجاتی برای "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم، توصیف کرد.

العالم ـ آمریکا

روزنامه فرامنطقه رأی الیوم در گزارشی به قلم "زهیر انداوس" نوشت: پس از درگیری رژیم صهیونیستی با روسیه در خصوص سقوط هواپیمای روسی در سوریه و پس از تصمیم روسیه مبنی بر تجهیز سوریه به اس 300 ، محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی دچار ترس و نگرانی شدند اما محافل رسمی این رژیم سخنرانی روز سه شنبه گذشته "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا را در سازمان ملل به مثابه حلقه نجاتی برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، توصیف کردند.
در همین راستا روزنامه صهیونیستی هآارتص در تحلیلی به قلم "انشل پففر" در خصوص سخنرانی ترامپ نوشت: رئیس جمهور آمریکا با رویکردی ملی گرایانه و با لحنی بسیار تند خطاب به رهبران دنیا گفت که ایالات متحده نظام جهانی سابق را قبول نداشته و کشورش در تلاش است نظام جدید قائم بر ملی گرایی برپاسازد.
این تحلیلگر روزنامه صهیونیستی با توصیف "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگران فلسطین به ضعیف ترین رهبر در صحن سازمان ملل، افزود زمانی که ترامپ با افتخار از انتقال سفارت ایالات متحده به قدس به عنوان یک دستاورد تاریخی سخن می گفت، نشانه های خشم و یأس بر صورت رئیس تشکیلات خودگران فلسطین نمایان شد ضمن آن که رئیس جمهور آمریکا هیچ اشاره ای به ملت فلسطین نکرد و در عوض از موضوع انتقال سفارت به قدس به عنوان ابزاری برای حمله به جامعه بین المللی و کارشناسان استفاده کرد.
این تحلیلگر اسرائیلی سخنان ترامپ را این گونه تعبیر کرد که کارشناسان همیشه چه در هر نشست بین المللی در سازمان ملل، و چه نشست های ناتو و سازمان تجارت جهانی در اشتباه اند.
در همین راستا روزنامه صهیونیستی "اسرائیل هیوم" که مواضعی بسیار نزدیک با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دارد تحلیلی از "دنی دانون" نماینده تل آویو در سازمان ملل منتشر کرد. دانون در تحلیل خود مدعی شد که آمریکا در نقطه ای صحیح در تاریخ ایستاده و محکم و استوار در کنار اسرائیل قرار دارد.
وی در ادامه مدعی شد: آمریکا با حمایت خود از اسرائیل، سازمان ملل را به دوره ای جدید هدایت می کند و ایران را در جا و اندازه خود قرار می دهد.
نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سطح سران سوم وچهارم مهردر نیویورک برگزار شد. 

پربیننده ترین خبرها